نجفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آماری از تعداد موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو وجود ندارد/تعطیلی موسسات بدون مجوز در صورت شناسایی

سرپرست وزارت علوم گفت: هم‌ اکنون هیچ آمار دقیقی از تعداد موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور وجود ندارد.

نجفی سرپرست وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور باید بگویم حقیقت این است که وزارت علوم در این رابطه خیلی تسلط نداشته و آمار دقیقی وجود ندارد و چنانچه در رابطه با موسسات خرید و فروش پایان‌نامه و رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز آماری در دست نیست.

وی با اشاره به این مطلب که برخی از این موسسات به صورت زیرزمینی فعالیت دارند، افزود: برخی از این موسسات به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند. چنانچه با دادن تلفن همراه اعلام می‌کنند که برای دریافت پذیرش و بورس در خارج از کشور با ما تماس بگیرید، البته اکثر این موسسات جعلی است و هیچ امکانی در خصوص دریافت بورس خارج کشور و حتی گرفتن پذیرش وجود ندارد و به مردم توصیه می‌شود که گول این موسسات را نخورند.

وی اظهار داشت: کمیته‌ای زیر نظر معاونت آموزشی و اداره کل موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی تشکیل شده که مقرر شد آمار قطعی در خصوص تعداد و آدرس این موسسات غیرمجاز را استخراج کنند.

نجفی در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که برخورد وزارت علوم در رابطه با این موسسات به چه صورت است، اظهار داشت: اگر مواردی که خلاف قانون و بدون مجوز باشد، فرصتی به آن‌ها جهت تعطیلی موسسات داده می‌شود و اگر این موسسات دارای مجوز هستند، باید طبق مجوز فعالیت کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار