سخنگوی بیمه سلامت ایرانیان:

تا پایان سال دفترچه‌های بیمه سلامت حذف خواهند شد

میرشاه ولد گفت: طبق برنامه جدید سازمان بیمه سلامت ایرانیان دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان سال در کشور به تدریج حذف خواهند شد و کد ملی شناسه فرد تحت پوشش خواهد بود.

سید مهدی میرشاه ولد سخنگوی بیمه سلامت ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طرح حذف دفترچه بیمه از شنبه در چهار بیمارستان چهار استان به طور آزمایشی آغاز شده است، گفت: این چهار استان شامل اصفهان، فارس، مازندران و تهران است که در بیمارستان‌های پایلوت زیر ساخت‌های الکترونیکی(HIS ) فراهم شده به طوری که این بیمارستان‌ها امکان دسترسی به لینک سامانه بیمه سلامت را دارند و یا وارد کردن کدملی بیمار می‌توانند به اطلاعات بیمار و تحت پوشش بودن پی ببرند و به راحتی بستری شوند.

میرشاه ولد با بیان اینکه در این اجرای آزمایشی مشکلات و موانع کار مشخص شود، عنوان کرد: تلاش این است که تا پایان سال در کلیه بیمارستان‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت این طرح اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: حذف دفترچه بیمه فقط شامل کسانی می‌شود که تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان باشند و برای بیمه‌شدگان تحت پوشش خدمات درمانی و تأمین اجتماعی کاربرد ندارد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار