اصفهان؛

خداحافظی با دفترچه‌های کاغذی بیمه تا پایان سال 95

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: قول می‌دهیم تا آخر امسال دفترچه‌ها را در درمان مستقیم حذف و به صورت الکترونیکی صادر کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اعتصام‌پور در نشست خبری سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: با همدلی که در شورای درمان وجود دارد هرگونه سوء رفتار که در مراکز درمانی اصفهان رخ دهد با برخورد ما روبه‌رو خواهد شد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: ساختمان بخش آنژیوگرافی بیمارستان دکتر شریعتی به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در بخش هتلینگ آن بتوانیم گام برداریم؛ بخش سی‌تی‌اسکن و پاویون در طی 2 سال و نیم در بخش‌های مختلف در هر سه بیمارستان ما مقیم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان دکتر غرضی طرح هتلینگ را پیاده کردیم که به معنای ارتقای فرایند آسایش بیمار است؛ پارک کودک، آب‌نما، مسجد و ... در این بیمارستان راه‌اندازی شده است؛ 5 هزار متر پلی کلینیک که امیدواریم در ابتدای سال 96 افتتاح شود.

اعتصام‌پور گفت: مرکزی در جوار زاینده‌رود آماده شده که قبلاً خانه کبوتران بود به مرکز آموزش و پژوهش شد؛ پژوهشکده رفاه و سلامت با همکاری دانشگاه آزاد نجف‌آباد در کنار بیمارستان شریعتی آماده شده است.

وی تصریح کرد: نزدیک به 50 میلیارد تومان تجهیزات در سال 95 برای استان خریداری و 14 آمبولانس به ناوگان اضافه شده است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تأکید کرد: به پیشنهاد ما اولین شورای درمان کشور در اصفهان شکل گرفت چرا که معتقدیم راهی برای مشکلات به غیر از گفت‌وگو وجود ندارد.

اعتصام‌پور افزود: طبق روال 25 میلیارد اول ماه داده شد و 25 میلیارد دیگر صبح همان روز در حال واریز بود که ما بر اساس قولی که به دانشگاه دادیم صورت گرفت و در مورد مابقی مطالبات قرار شد استاندار با وزیر رفاه مذاکره شود  و صورت جلسه به تهران ارسال شد تا در اولین فرصت برای این معضل کشوری فکری شود.

وی تصریح کرد: هیچ ارگان دولتی به هیچ دلیل حق ندارد خدمتی را از مردم بگیرد مگر اینکه در شورای استانی به امضای استاندار برسد؛ نکته مهم‌تر این است که همه باید مشکلات خود را با مذاکره و صحبت حل کنیم.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: سازمان ما 119 درصد در سال 94 نسبت به 92 رشد مصارف داشته است که با توجه به اینکه سازمان یک ارگان هزینه درآمدی است باید دید چه مقدار رشد درآمد داشته‌ایم؛ پیشنهاد ما این است که کمیته‌هایی به نام پایش سلامت تشکیل شود و هزینه‌ها را مدیریت کند چرا که نیازمند کنترل هزینه‌ها و زیرساخت‌های سلامت هستیم.

وی  افزود: قول می‌دهیم تا آخر امسال دفترچه‌ها را در درمان مستقیم حذف و به صورت الکترونیکی صادر کنیم که نیازمند فرهنگ‌سازی در این رابطه است که وظیفه فرهنگ‌سازی آن بر عهده رسانه‌هاست.

اعتصام‌پور بیان کرد: جلسه‌ای داشتیم مبنی بر نقش جامعه پزشکی در توسعه کشور که با حضور کارشناسان انجام گرفت و به بررسی دلایل فاصله افتادن حکمت و طب پرداختیم چرا که یک طبیب باید اول حکیم بعد یک طبیب باشد که امیدواریم بخش طبابت به حکمت مثل گذشته بازگردد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای دانشجویان دانشگاه نجف‌آباد کلاس‌هایی مقرر کردیم که دانشجویانی که قرار است پزشک شوند روش ارتباط با بیمار را آموزش ببیند چرا که الآن با این مشکل روبه‌رو هستیم.

وی در رابطه با بیمارستان «میلاد 4» گفت: مدیرکل سازمان به استاندار قول داد چهار ماه دیگر بیمارستان میلاد 4 را کلنگ زنی کند تا شروع دوره ساخت این بیمارستان انجام شود؛ نقشه‌های آن که تاکنون آماده شده است که بر اساس معماری اصفهان است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار