اصفهان؛

تمدید دفترچه بیمه اتباع تحت پوشش بیمه سلامت در کاشان

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان –کاشان، از تمدید دفترچه بیمه اتباع تحت پوشش بیمه سلامت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسلم آشوری، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: قرارداد پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی که با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد،سازمان بیمه سلامت ایران و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور منعقد شده به مدت یکسال از روز هفتم اسفند سال 95 تاششم اسفندماه سال 96 تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه قراراداد قبلی به مدت پنج ماه بود و مهلت اعتبار دفاتر آنها تا ششم اسفند 95 بود افزود: پایان اعتبار دفاتر بیمه ای تمامی بیمه شدگان یکسان خواهد بود به نحوی که بیمه شدگان تا پایان مدت قرارداد، امکان بهرمندی از خدمات سلامت را خواهند داشت.

به‌گفته‌وی،خانواده های اتباعی که در قراداد قبل موفق به اخذ دفترچه نشده‌اند می توانندبا توجه به قراداد جدید جهت صدور دفترچه مراجعه و دفترچه بیمه خودرا دریافت کنند.

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان-کاشان،در ادامه گفت:اتباع خارجی به لحاظ پوشش بیمه ای در صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار

می‌گیرند و به گروه بیماران خاص، آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تقسیم می شوند.

آشوری، تصریح‌کرد: حق سرانه گروه اتباع خارجی بیمار خاص، آسیب پذیر و خانواده های آنها شخصی توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می شود.

وی خاطرنشان‌کرد:اتباع بیگانه غیر آسیب پذیر نیز خود مسوول پرداخت حق بیمه سرانه به مبلغ هرنفر ماهیانه 378 هزار و 889 ریال با رعایت شرط خانوار هستند.

به‌گفته‌وی،د رخصوص تشخیص و هویت اتباع نیز هویت پناهندگان و اتباع افغان، با کارت آمایش10و 11 و درصورت همراه نداشتن آن با برگ تردد سبزرنگ و نیز پناهندگان عراقی با کارت هویت 9و10 احراز می‌شود.

دكتر آشوري، چگونگي پذيرش اتباع خارجي را یادآورشد و گفت: دفترچه بيمه سلامت اتباع خارجي صرفا در مراكز دولتي دانشگاهي قابل قبول است و از اين دفترچه هم در بخش بستري ،بستری موقت و سروپايي مي توانند استفاده كنند.

به گفته وي، درصورتیکه ويزيت بيماران اتباع خارجي تحت پوشش در مراكز دولتي دانشگاهي انجام شده باشد و مهر اين مراكز را داشته باشد دارو را مي توانند در داروخانه هاي خصوصي دريافت كنند اما اگر بيمه شده به مراكز خصوصي، خيريه و حتي عمومي دولتي غيردانشگاهي مراجعه كند نسخه و آزمايش‌هاي بيمار تحت پوشش غيرقابل قبول خواهد بود.

وی، در پایان اذعان داشت: این افراد باهماهنگی های انجام‌شده می توانند بدون هیچ گونه محدودیت زمانی جهت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت با در دست داشتن کارت های آمایش معتبر خود و خانواده هایشان به دفاتر پیشخوان دولت واقع در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کنندو پس از صدور دفترچه از خدمات بستری – بستری موقت و سرپایی در بیمارستانهای دولتی بهره مند شوند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.