اردبیل؛

اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی در بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: به زودی طرح حذف دفترچه‌های کاغذی در قالب بیمه سلامت اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمدجواد کبیر افزود: ما معتقدیم دفترچه‌های موجود در دست مردم علاوه بر اینکه 60 میلیارد تومان هزینه اضافی را در برمی‌گیرد به افزایش تخلفات نیز منجر شده است که از همین‌رو تلاش می‌کنیم تا با حذف دفترچه‌های کاغذی به شکل الکترونیکی بیمه‌شدگان را با شماره ملی از این خدمات بهره‌مند کنیم.

وی گفت: با اجرای این طرح در کنار کاستن از هزینه 60 میلیارد تومانی سالانه در کشور از بابت چاپ کاغذی دفترچه‌ها 30 درصد تخلفات نیز کاهش می‌یابد که ما این کار را با اولویت هفت استان کشور آغاز کردیم و امیدواریم در استان اردبیل در روستاها و شهرها به تدریج این طرح اجرا شده تا دفترچه‌های موجود از بین برود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در چند ماه آینده در مناطق شهری و روستایی کم جمعیت به تدریج طرح حذف دفترچه‌های کاغذی را در قالب بیمه سلامت آغاز می‌کنیم و امیدواریم به سرعت در اجرای این طرح موفق عمل کنیم.

کبیر با یادآوری اینکه با احراز هویت در مناطق شهری و روستایی دارندگان دفترچه‌های خدمات درمانی می‌توانند از خدمات این سازمان استفاده کنند، افزود: در گام‌های بعدی در همه استان‌ها طی سال 96 حذف دفترچه‌های کاغذی را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، حذف ، دفترچه ، بیمه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار