مقایسه هفته هفدهم لیگ چهاردهم با لیگ سیزدهم؛

صعود صبا و ذوب آهن/ سقوط ملوان و پرسپولیس

قطار لیگ برتر فوتبال در حال حرکت بود که به علت اردوی تیم ملی و بازی‌های جام ملت‌های آسیا به مدت 50 روز متوقف شد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به بهانه تعطیلی 50 روزه لیگ، سراغ آمار و ارقام لیگ چهاردهم رفتیم و مقایسه‌ای بین جدول لیگ چهاردهم و جدول لیگ سیزدهم در پایان هفته هفدهم داشتیم‌ ببینیم‌ شرایط تیم‌ها نسبت به فصل گذشته‌ به تغییری‌ کرده است.
 
 ** نفت جایگزین‌ تراکتور سازی در صدر جدول
 
تیم فوتبال تراکتور سازی فصل گذشته فصل گذشته با 32 امتیاز ( یک امتیاز کسر شده توسط کمیته انضباطی) صدر جدول را در اختیار داشت اما امسال نفت تهران تیم صدر نشین در پایان هفته هفدهم است نفتی ها با کسب 33 امتیاز جای تراکتوری‌ها را در صدر جدول گرفتند.
 
تیم‌های فوتبال نفت تهران و پرسپولیس هم به ترتیب با 32 و 30 امتیاز جایگاه‌های دوم و سوم  را در اختیار داشتند.  اما امسال سپاهان‌ و تراکتور سازی  با 33 و 31 امتیاز جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
 
** کمترین برد
 
 تیم فوتبال مس کرمان فصل گذشته با کسب یک پیروزی کمترین برد را در پایان هفته هفدهم به خود اختصاص داده بود اما امسال این تیم ملوان بندر انزلی است که با کسب یک برد کمترین‌ برد را به نام خود ثبت کرده است.
 
 **کمترین باخت
 
 تیم فوتبال تراکتور سازی تا پایان هفته‌ هفدهم لیگ سیزدهم‌ با دو باخت کمترین شکست را به نام خود اختصاص داده بود در لیگ چهاردهم هم این آمار تکرار شده و در حال حاضر دو تیم فوتبال نفت تهران و سپاهان اصفهان با دو باخت کمترین شکست را به نام خود ثبت کردند.
 
 ** کمترین تساوی
 
 تیم‌های فوتبال پرسپولیس، ملوان و صبای‌ قم تا پایان هفته هفدهم لیگ سیزدهم با چهار تساوی کمترین تساوی را به خود اختصاص داده بودند اما امسال تیم های فوتبال تراکتور سازی ، فولاد خوزستان ،‌استقلال تهران، پرسپولیس و راه آهن با 4 تساوی  کمترین تساوی را به نام خود ثبت کردند .
 
 ** گلزن‌ها و گل نزن‌ها
 
بهترین خط حمله لیگ سیزدهم در پایان هفته هفدهم در اختیار تراکتورسازی بود چرا که این تیم در هفده بازی، 25گل به ثمر رسانده بود. در فصل جاری تیم فوتبال تراکتورسازی یک بار دیگر توانسته با زدن 32 گل بهترین خط حمله لیگ را به نام خود ثبت کند.
 
تیم فوتبال استقلال هم با به ثمر رساندن 29 گل بعد از تراکتورسازی بهترین خط حمله لیگ چهاردهم را به خود اختصاص داده است.
 
 تیم فوتبال فجر سپاسی در پایان هفته هفدهم لیگ سیزدهم با 11 گل زده صاحب بدترین خط حمله لیگ بود و در حال حاضر این عنوان به پیکان رسیده چرا که این تیم در این هفده هفته فقط 9 بار موفق به گلزنی شده است.
 
* *دفاع‌های خوب و بد

 
تیم فوتبال پرسپولیس در هفده هفته لیگ سیزدهم، 8 گل دریافت کرد و عنوان بهترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داده بود. این عنوان در لیگ چهاردهم به تیمهای فوتبال نفت تهران و سایپا رسیده چرا که آنها در هفده بازی 13 گل دریافت کردند.
 
تیم فوتبال ذوب آهن در پایان هفته هفدهم لیگ سیزدهم با دریافت 25 گل ، بدترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داده بود اما امسال دو تیم فوتبال گسترش فولاد و راه آهن با دریافت 25 گل، این عنوان را به نام خود ثبت کردند.
 
**صعود صبا و ذوب آهن در لیگ چهاردهم
 
 تیمهای فوتبال صبای قم و ذوب آهن در پایان هفته هفدهم لیگ سیزدهم با کسب 16 و 14 امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های دوازدهم و چهاردهم قرار داشتند.
 
در فصل جاری تیمهای فوتبال صبای قم و ذوب آهن با 24 و 21 امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های هفتم و نهم قرار دارند.
 
این دو تیم نسبت به فصل گذشته بیشترین صعود را در جدول رده بندی داشتند.
 
* * سقوط آزاد
 
تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در پایان هفته هفدهم لیگ سیزدهم با کسب 24 امتیاز جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده بود. تیم ملوان امسال با تغییر و تحولات کادر فنی‌اش نتوانست جایگاه خوبی در جدول رده بندی داشته باشد. چرا که هم اکنون با کسب 11 امتیاز در قعر جدول حضور دارد.
 
بعد از ملوان تیم پرسپولیس بیشترین سقوط را در جدول به خود اختصاص داده است.
 
سرخپوشان فصل گذشته با 30 امتیاز در جایگاه سوم قرار داشتند اما امسال با کسب 22 امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارند که 5 پله نسبت به فصل گذشته در جدول سقوط داشتند.
 
انتهای پیام/
 
 
برچسب ها: ملوان ، تیم ، صعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار