اهواز؛

ماهی هندی در خانه های ایرانی

ماهي هندي وارد بازار خوزستان مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مديرکل شيلات خوزستان گفت: کانون گونه ماهي تيلاپياي زيلي در استان خوزستان است، که در رسانه هاي کشور انعکاس وسيعي يافت ، اين گونه نوعي ماهي مهاجم است که مي تواند در تالاب ها مشکل ساز شود.

سيد رحيم مغينمي درخصوص طرح جامع توسعه شيلات خوزستان گفت: طرح جامع در حال پيگيري است و شرح خدمات اين طرح ارائه شده و قرار است به زودي مشاوران طرح تعيين گردند.

وي اظهارداشت: ما بحث ورود سه گونه ماهي هندي را در دستور کار خود داريم که يکي از آن ها کپورهندي است، ماموريت پرورش اين گونه به ادارات شيلات خوزستان و بندر انزلي سپرده شد که ما در استان خوزستان موفق به انجام اين کار شديم و بخش خصوصي نيز به شدت پيگير ايجاد اين حرفه در استان است اما متاسفانه هنوز مجوزهاي لازم ازسوي سازمان محيط زيست کشور صادر نشده است.

مغينمي در خصوص گونه ماهي تيلا پيلا يادآورشد: کانون گونه ماهي تيلاپياي زيلي در استان خوزستان است، در رسانه هاي کشور انعکاس وسيعي يافت،اين گونه نوعي ماهي مهاجم است که مي تواند در تالاب ها مشکل ساز شود.

مديرکل شيلات خوزستان ادامه داد: ما هنوز اطلاعات درستي از اين ماهي در دست نداريم و درصورتي که مجوزهاي لازم اخذ و اعتبار کافي تامين شود، آمادگي انجام مطالعات را در اين زمينه خواهيم داشت.

وي در پايان گفت: متاسفانه در حال حاضر در تالاب شادگان 90 درصد صيد صيادان مربوط به گونه تيلاپياي زيلي است و بايد براي آن فکري اساسي انديشيده شود.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اهواز ، ماهی ، هندی ، بازار ، وارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.