کوشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

راهپیمایی اربعین در کربلا حادثه عظیم بشری است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آنچه که تحت عنوان راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در عراق برگزار شد قبل از اینکه پدیده‌ای مربوط به عراق و ایران باشد یک پدیده عظیم بشری است.

"محمدصادق کوشکی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با راهپیمایی عظیم عاشورایی که روز اربعین حسینی در کربلا برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که تحت عنوان راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در سال جاری در عراق برگزار شد قبل از اینکه پدیده‌ای مربوط به عراق و ایران باشد یک پدیده بشری است، اتفاقی که رخ داد یک حادثه عظیم بشری بود حادثه‌ای جهت‌دار، معنا‌دار و هدفمند که تاثیرات عمیقی بر روی سرنوشت انسان و تاریخ بشریت  دارد.
 
وی در ادامه بیان کرد: تاثیر این حادثه می‌تواند رویکرد کلی بشریت را تغییر دهد و تاریخ خود بشریت را به پایان محتوم خود نزدیک کند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه بیان کرد: در این رخداد بیش از 60 کشور با همه‌ی اختلافات و تفاوت‌هایی که در میانشان موجود است،  در یک تفکر و ایده مشترک و زبانی به نام عاشورا که ارادت به سالار شهیدان است به تفاهم رسیده‌اند و در واقع نمادی از یک جامعه جهانی بدون مرز را نشان دادند.
 
کوشکی تصریح کرد: در این جامعه هرچند تفاوت‌ها وجود دارد اما شباهت‌ها بیشتر است، و در نتیجه این شباهت‌ها یک همدلی و هم سویی پدید می‌آید و این فضا، فضایی است که در آن ایران هم یکی از 60 کشوری بوده که حضور جدی داشته است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از عراقی‌ها دومین رتبه را هموطنان ما در این مراسم داشتند و حضور پررنگ هموطنان موجب شد که نمادهای جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ ایران اسلامی در این راهپیمایی بارز شود که این مسئله می‌تواند برای شیعیانی که از سراسر دنیا به این راهپیمایی آمدند الهم بخش و موثر باشد.  
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار