بسيج وزارتخانه نمی‌خواهد، شيفته خدمت است و مريد ولايت

جانشین سازمان بسیج عشایری گفت: مشاور رئیس‌جمهور بهتر است که مشاوره‌ای به ریاست محترم جمهور دهد که نتیجه آن برد برد برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، جانشین سازمان بسیج عشایری یادداشتی به این صورت نوشته است:

امام خامنه ای (مدظله)
 
کارهاى بزرگ بخواهید از عناصر بسیج؛ کارهاى بزرگ از بسیارى از مردم پراستعداد ملّت ما برمى‌آید. دولت هم البتّه باید کمک کند؛ دستگاه‌هاى دولتى در بخشهاى مختلف باید به رشد و گسترش بسیج کمک کنند. به این مسائل اقتصادى هم - همان‌طور که قبلاً گفتیم که پایه‌ى اقتصاد مقاومتى عبارت است از تقویت تولید داخلى و کاهش وارداتى که یا غیرضرورى است یا مشابه داخلى دارد - مسئولین دولتى توجّه کنند و آنها از بسیج کمک بگیرند؛ با این وضعیّت بنده تردید ندارم که ان‌شاءالله آینده متعلّق به ملّت ایران است؛ همچنان‌که بارها گفتیم.
 
علی رغم اینکه بسیج و بسیجیان عشایر برای ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی احترام ویژه قائل هستند اما ذکر این نکته را در پاسخ به اظهارات اخير آقای مهندس ترکان ضروری دانستم.آحاد جامعه عشایر و به طور خاص بسیجیان عشایر با تمام توان در عرصه اقتصادی و تولیدی حضور پیدا کرده و حاضر هستند با احیای بخش عظیمی از قدرت و توانمندی اقتصادی خود تحولی عظیم را رقم بزنند. نقش عشایر در قبل و بعد از انقلاب بسیار موثر بوده و توانسته اند سهم خود را درحوزه های مختلف  مدیریتی کشور و به طور ویژه در حوزه اقتصادی به خوبی ایفا کند.
 
  بسیج عشایری نیز در طول هشت سال دفاع مقدس و عرصه های مختلف کشور حضور پرشکوه و دشمن شکنانه داشته اند و امروز نیز طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصادمقاومتی، آمادگی خود را برای کمک به خدمتگذاران ملت و خودکفایی ایران اسلامی اعلام می کنند و انتظار دارند دولت محترم با استفاده از علم و تکنولوژی روز و امکاناتی که دارند به این جامعه خدوم و تولید کننده ،نگاه ویژه ای داشته باشد و سیستم تمرکز گرایی و خدمات دهی را به سیستم عدم تمرکز تغییر دهد.
 
و اما در خصوص نامه سردار نقدی....
 
مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولین دولتی از بسیج کمک بگیرند لذا بسیج و بسیجی که محور تفکر و اندیشه آن بر پایه تکلیف مداری است در هر نقطه­ای که اسلام، انقلاب و نظام نیازمند کمک باشد بسیج حضور پیدا می­کند بسیج متشکل از نیروی عظیم مردمی است که با داشتن پشتوانه ایمان، مسئولیت­پذیری و شور و شعور آماده خدمتگزاری به کشور است و به عنوان یک فرصت بالقوه در طول انقلاب همیشه در همه عرصه  هاآماده خدمت بوده و الان هم همینطور است و قطعا عدم استفاده از فرصت بسیج چه نابخردانه چه خائنانه ظلمی است نابخشودی در حق ملت و کشور.
 
اگر امروز سردار نقدی به ریاست محترم جمهوری نامه نوشته‌اند و برای حضور بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتي اعلام آمادگي‌ كرده‌اند، برگرفته از همان تفکر و اندیشه تکلیف مداری است که وقتی کشور در عرصه و بعد اقتصادی مورد تحریم قرار گرفته و در مقابل گره‌های بزرگی می‌تواند با دست بسیج باز شود رییس محترم سازمان بسیج مستضعفین اعلام حضور می‌کنند و لذا بسيج وزارتخانه نمي‌خواهد، شيفته خدمت است و مريد ولايت .
 
مطمئنا ریاست محترم جمهوری اسلامی با سوابق انقلابی و جهادی که داشته و دارندو با شناختی که از نزیک با بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس و همین طور در عرصه های مختلف داشته اند علی رغم احترامی که برای مشاورانشان قائل هستند ،نقش بسیجیان این مردان روزهای سخت را به خوبی می دانند و از فرصت حضورو اعلام آمادگی بسیج به خوبی استفاده خواهند کرد.
 
و اما....
 
 در پاسخ جناب آقای مهندس ترکان که گفته‌اند: "ما نمیتوانیم وزارتخانه ها را به سردار نقدی تحویل دهیم" اولا: درخواست سردار ریاست سازمان بسیج این نبوده که وزارتخانه ها را به ما تحویل دهید بلکه ایشان اعلام آمادگی کردند برای کمک و همکاری با دولت ،چرا که امروزه بین رشد اقتصادی و نیروی انسانی ارتباط قوی وجود دارد و بسیج با داشتن 22 میلیون نیروی انسانی با ایمان و معتقد می تواند در رشد اقتصادی ،کمک خوبی به دولت داشته باشد. ثانيا: بسیج فراعرصه ای است نه فقط در عرصه اقتصاد بلکه در دیگر عرصه ها و متناسب با فرصت ها و تهدیدات پیش روی نظام ،آمادگی همکاری را دارد .
 
البته این آمادگی صرف نیست بلکه هر جا که لازم شد به جهت خدمت به مردم ورود پیدا می کند، همان طور که در چند سال اخیر مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند بسیج به صورت مادی و معنوی به خصوص بسیج عشایر از تولید کنندگان حمایت کردند. ثالثا جناب آقای مهندس ترکان که خودشان از خانواده معظم شهدا هستند و به نقش بسیج واقفند ،بهتر است که مشاوره‌ای به ریاست محترم جمهور دهند که نتیجه آن برد برد برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
ومن ا... التوفیق
 
احمد سعیدی
 
جانشین سازمان بسیج عشایری کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار