ایلام؛

تردد 600 هزار نفری زائران از مرز مهران

استاندار ایلام گفت: از ابتدای ورود زایران اربعین حسینی بداخل کشور از مرز بین المللی مهران تا صبح امروز به 600 هزار نفر رسید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  محمدرضا مروارید با بیان اینکه تنها در 30 ساعت گذشته بیش از 160 هزار نفر از طریق این مرز بین المللی وارد کشور شدند گفت: روند ورود زایران با هشت برابر شدن دروازه های ورودی در این پایانه مرزی با سرعت بیشتری در حال انجام است.
مروارید یادآور شد: روند ورود زایران به کشور بتدریج در حال کاهش است و پیش بینی می شود تمامی زوار شرکت کننده در آیین اربعین حسینی تا پایان هفته جاری وارد کشور شوند.
استاندار ایلام افزود: 30 درصد افراد با استفاده از خودروهای شخصی در حال بازگشت به شهرهای خود هستند و مابقی نیز با استفاده از ناوگان اتوبوس بین شهری و خودروهای مسافربر عمومی به مقاصد خود منتقل می شوند.
استاندار ایلام گفت: تعداد اتوبوس های در نظر گرفته شده در روزهای ابتدایی ورود زایران پاسخگوی حجم ترددها نبود ولی با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه ریزی مسوولان با اعزام اتوبوس های بیشتر، بتدریج شرایط انتقال زایران بهتر شد و هم اکنون مشکل خاصی در جابجایی زوار نداریم.
بیش از 700 هزار زائر در طول دو هفته گذشته از طریق مرز مهران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود در مسیر برگشت بدلیل امنیت بالا و کوتاهی مسیر، نزدیک به یک میلیون زایر این مرز را برای بازگشت انتخاب کنند.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: ایلام ، مهران ، زائران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.