معاون بهداشتی وزارت بهداشت خبر داد

کاهش مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیر واگیر تا سال 2025

سیاری گفت: سازمان ملل متحد تصمیم گرفته است در سال 2015 از سران کشورها بخواهد تا مرگ زود رس مردم دنیا را بر اثر بیماری های غیر واگیر تا سال 2025 کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان با اشاره به شروع چاقی کودکان از دوران بارداری مادر با بیان اینکه  در کشور ما سالانه 83 هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر جان خود را از دست می‌دهند، گفت: سازمان ملل متحد تصمیم گرفته در سال 2015 از تمام سران کشورها بخواهد تا مرگ زود رس مردم دنیا را بر اثر بیماری های غیر واگیر تا سال 2025 کاهش دهند.

وی افزود: به منظور کاهش بیماری‌های غیر واگیر در دنیا 30 درصد مصرف نمک باید کاهش پیدا کند  به دلیل آنکه مصرف آن سبب چاقی، فشار خون، سکته های مغزی و قلبی در بین افراد می‌شود همچنین مصرف انرژی و ژنتیک در چاقی افراد موثر‌ند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تغییر سبک زندگی به عنوان عامل چاقی اظهار داشت: تا چند سال پیش WHO منحنی افزایش وزن برای کودکان 2 تا 18 سال داشت این منحنی تغییر پیدا کرده است 30 درصد چاقی بین کودکان 6 تا 19 سال کشور آمریکا دیده می شود در حالی که متوسط افزایش چاقی در سطح جهان 10 تا 25 درصد است براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت میزان چاقی از سال 2010 در جهان افزایش پیدا کرده و پیش بینی می شود این میزان بیشتر شود.

سیاری ادامه داد: چاقی در کشورهای آفریقایی کمتر و در آمریکا بیشتر دیده می‌شود بالاترین  آمار چاقی در ایران در استان گلستان مشاهده می‌شود، در سال 91 ورود 12 درصد اضافه وزن و 6 تا 7 درصد چاقی در بین کودکان دیده شد باید از آموزش و پرورش برای نهادینه کردن کاهش وزن از آموزش و پرورش شروع کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار