سوء تغذیه دوران بارداری بر چاقی کودکان تاثیر دارد

علاوه بر چاقی مادران باردار، سوء تغذیه‌ آنها نیز سبب می‌شود کودکان به چاقی مبتلا گردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا خاتمی متخصص کودکان در کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان با اشاره به افزایش چاقی در بین کودکان گفت: ژنتیک و محیط در ایجاد چاقی بین کودکان تاثیر می‌گذارد در مواردی که چاقی کودک ارثی است متخصصین کودک از تلاش خود برای کاهش وزن وی دست برندارند به دلیل آنکه تداوم چاقی کودکان را در دوران بلوغ خواهیم داشت. 
 
وی با اشاره به تمسخر کودکان چاق توسط همسالان عنوان کرد: کودکان چاق علاوه بر آنکه توسط همسالان مورد تمسخر قرار می‌گیرند، در بزرگسالی با زحمت یافتن شغل مواجه هستند چاقی بیماری مزمنی محسوب می‌شود که تا زمان بلوغ ادامه می‌یابد و گریبانگیر خانواده‌ها خواهد شد. 
 
این متخصص کودکان ادامه داد: دیابت، فشار خون و مشکلات ارتوپدی از مسائلی است که کودکان چاق به آن مبتلا می‌شوند به منظور کنترل چاقی در بین کودکان 2 تا 18 سال BMI آنها به طور سالیانه توسط متخصص اطفال کنترل می‌شود. 
 
خاتمی با اشاره به راههای جلوگیری از افزایش وزن کودکان تصریح کرد: مصرف غذا توسط کودک در هنگام مشاهده تلویزیون سبب چاقی آنها می شود به منظور جلوگیری از چاقی کودکان، خانواده‌ها به طور مرتب بر افزایش وزن وی نظارت کنند. همچنین بالارفتن کودک از پله‌ها و طناب زدن وی می‌تواند از چاقی کودکان جلوگیری کند. 
 
این متخصص کودکان با اشاره به عوامل موثر در چاقی کودکان اظهار داشت: مادران بارداری که به چاقی مبتلا هستند همچنین مادرانی که سوء تغذیه دارند کودکان چاقی را در آینده خواهند داشت همچنین شیردادن به کودک در دو سال اول زندگی وی سبب کاهش میزان چاقی در بین آنها می‌شود.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار