32 هزار بنگاه معاملات ملکی بازرسی شد

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در شش ماهه اول امسال بیش از ۳۲ هزار واحد معاملات ملکی و مشاور املاک را بازرسی کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، سید مجتبی قاسمی با بیان اینکه این میزان بازرسی ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است افزود: این بازرسی‌ها در شش ماهه اول امسال حدود ۶ درصد از کل میزان بازرسیهای صورت گرفته در سطح کشور را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۶ مورد واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده‌هایشان با ارزش بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۵۴ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۸۷۳ ریال جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

مدیر کل بازرسی ویژه در ادامه تصریح کرد: استانهای سمنان و تهران به ترتیب بالا‌ترین ارزش ریالی پرونده‌های متشکله را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته این مسئول؛ در بخش پرونده‌های متشکله ۳۹ درصد و از نظر ارزش ریالی پرونده‌ها نیز ۲۰ درصد کاهش را در مقایسه با مقطع زمانی مشابه سال گذشته، نشان می‌دهد.

وی همچنین بیان داشت: عمده تخلفات این واحد‌ها را به ترتیب گرانفروشی، درج نکردن تعرفه در محل کسب، صدور نکردن فاکتور و نداشتن پروانه کسب شامل می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: براساس آمار اعلام شده در این مدت، بالا‌ترین آمار تشکیل پرونده به استان خراسان با ۲۱ درصد و از لحاظ نسبت پرونده‌ها به تعداد بازرسی‌ها نیز به استان خوزستان تعلق داشته است.

وی اذعان داشت: هم اکنون با استفاده از کد رهگیری، حدود ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ هزار واحد صنفی مشاور املاک و یک میلیون و ۷۳ هزار و ۱۱۴ مورد معامله ملکی در دفا‌تر مشاوران املاک سراسرکشور به ثبت رسیده است./

انتهای پیام/
برچسب ها: بازرسی ، 32 هزار ، بنگاه ، ملکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار