شجاعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نیازمند اعتبارات ویژه هستیم/ رکود طرح‌های سازمان پزشکی قانونی در صورت عدم تخصیص بودجه کافی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: چنانچه اعتبارات به ما داده شود، در اجرای طرح‌های مختلف در سازمان پزشکی قانونی تسریع بیشتری خواهیم داشت.

"احمد شجاعی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به میزان بودجه اختصاص یافته به قوه قضاییه در سال 94 اظهار داشت: با توجه به مأموريتی که به دستگاه قضايی واگذار شده ميزان بودجه‌ای که در نظر گرفته شده پاسخگوی نيازها نيست.
 
وی با اشاره به کاهش بودجه پزشکی قانونی در سال 94  ادامه داد: ایجاد بانک ژنتیک به منظور دریافت شناسه‌های ژنتیک افراد و نمونه‌های انسانی، ذخیره‌سازی و مقایسه تطبیقی آن‌ها در حالی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است که با وجود کاهش بودجه اختصاص‌یافته به سازمان پزشکی،  ارتقاء  این بانک با مشکل روبه‌رو می‌شود.
 
شجاعی به یکی از مشکلات در زمینه راه‌اندازی بانک اطلاعات ژنتیک اشاره کرد و گفت: چنانچه اعتبارات به ما داده شود، در اجرای طرح‌های مختلف در سازمان پزشکی قانونی تسریع بیشتری خواهیم داشت، اما با این بودجه به نظر می‌رسد حتی در اجرایی کردن طرح‌های گذشته نیز با مشکل مواجه شویم.
 
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت‌ها و کاهش بودجه بانک ژنتیک و آزمایشگاه‌های ما توانایی و امکانات لازم برای آنالیز یافته‌های ژنتیک را ندارند و طرح‌های ما عملاً با رکود مواجه می‌شود.
 
گفتنی است، در حالی با کاهش بودجه قوه قضاییه روبه‌رو هستیم که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پنجاه‌ و چهارمين نشست خبری خود به ناکافی بودن بودجه دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: اميدواريم با گرفتن قضات بيشتر و حل بسياری از امور شاهد تسريع در روند دادرسی‌‌ها باشيم.
 
همچنین ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور هفته گذشته در جلسه شورای عالی قضایی استان کردستان با بیان اینکه «انتظارات بسیاری از قوه قضائیه وجود دارد» خاطرنشان کرد: قوه قضائیه از نظر امکانات، بودجه و نیرو در شرایطی نیست که پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما تلاش می‌کند به وظایف خود عمل کند و این در حالی است که امسال بودجه پزشکی قانونی نه‌ تنها افزایش پیدا نکرده بلکه با کاهش نیز روبه‌رو بوده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.