مدیر مسئول ماهنامه بررسی‌های اقتصادی گفت: آمریکا با استفاده از ابزار کاهش قیمت نفت در پی فشار سنگین بر بودجه کشورمان است تا در پی آن ایران را به پذیرش شرایط خود در مذاکرات هسته‌ای وادار کند.

"عبدالرضا داوری" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: آمریکا درصدد است به این بهانه و از طریق اعمال فشار، بر اقتصاد ایران و روسیه تأثیر بگذارد و مقاومت این دو کشور  را در برابر سیاست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود را بشکند.   
 
وی ادامه داد: مشابه چنین وضعیتی در سال ۱۳۶۷ و در ماه‌های پایانی جنگ نیز تکرار شد که در آن مقطع عربستان به کمک آمریکا آمد و با کاهش شدید قیمت نفت موجب بحران در اقتصاد ایران شد.

این حقوقدان بین‌الملل تصریح کرد: به نظر می‌رسد آمریکا با استفاده از ابزار کاهش قیمت نفت در پی فشار سنگین بر بودجه کشورمان است تا در پی آن ایران را به پذیرش شرایط خود در مذاکرات هسته‌ای وادار کند، بنابراین در این مقطع باید بین مردم و دولت همگرایی و همدلی وجود داشته باشد تا بتوانیم از این وضعیت به راحتی عبور کنیم.   
 
مدیر مسئول ماهنامه بررسی‌های اقتصادی در پایان درباره لجباز‌ی عربستان در دامن‌زدن به تنش در بازار نفت خاطرنشان کرد: عربستان به شدت از تقویت موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه نگران است، چرا که در تحولات یکسال اخیر به خصوص در موضوع داعش و سوریه سیاست‌های منطقه‌ای ایران تثبیت و تقویت شد و عربستان به منظور به چالش کشاندن سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان، پذیرفته که ضرر محدودی را تحمل کند تا در چارچوب سیاست‌های آمریکا عمل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار