ساری؛

اختصاص هزار میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان حمل ونقل سواری کشور

معاون وزیرراه وشهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور از اختصاص حدود هزار میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان حمل ونقل سواری ومینی بوس رانی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری داوود کشاورزیان در حاشیه بازدید از راهدارخانه امامزاده هاشم(ع) آمل گفت:درهمین راستا قراردادهایی با شرکت های تولیدی و واردکننده خودروهای سواری با تکنولوژیهای جدید و ایمنی بالا بسته شده و تعدادی از این نوع خودروها اکنون وارد ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور شده است.

وی افزود:‌ میزان تسهیلات بستگی به نوع خودروی فرد متقاضی دارد، اما سازمان حمل ونقل جاده ای کشور حدود 70درصد قیمت خودرو را به متقاضیان تسهیلات پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: سازمان حمل نقل جاده ای کشور با این اقدام تشویقی وحمایتی قصد دارد،علاوه برکاهش عمر ناوگان حمل ونقل کشور، از خودروهای جدید ودارای ایمنی بالا نیز استفاده کند.

رییس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور به عمر بالای ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون عمر ناوگان حمل ونقل باری کشور  17 سال، اتوبوس 11 تا 12 و سواری بیش از شش سال است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه روند نوسازی حمل ونقل جاده ای در دنیا به صورت طبیعی ودائمی انجام می شود، اما در ایران این وضعیت غیرطبیعی است، افزود: در ایران به علت واقعی نبودن قیمت حامل های انرژی ، متاسفانه فرایند نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور نیز مختل است.

وی اضافه کرد: به همین منظور مجبور هستیم در هر چند وقت به صورت حمایت های تشویقی برای نوسازی ناوگان حمل ونقل کشور استفاده کنیم.

معاون وزیرراه وشهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور به وجود حدود 35 هزار دستگاه سواری در جاده های بین شهری وبرون شهری کشور اشاره کرد ویادآورشد:‌ برابر برنامه سازمان باید به تدریج نوسازی این شمار خودرو در کشور آغاز شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اختصاص ، کشور ، نوسازی ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.