عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بودجه سلامت 94 باید منطقی مدیریت شود/ وزارت بهداشت در هزینه کرد دست به عصا راه برود

میرگلوبیات گفت: با توجه به اینکه افزایش بودجه سلامت سال 94 از محل مالیات بر ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها تامین شده است و این منابع از سوی مردم تامین شده‌اند لذا باید وزارت بهداشت با وسواس بیشتری در هزینه کردن آن عمل کند.

دکتر شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در شرایطی که کشور با کاهش قیمت نفت مواجه است باید نحوه هزینه کرد بودجه به گونه‌ای نظارت شود که جای جبرانی نیاز نباشد چرا که نباید فراموش کنیم افزایش بودجه ای که در حوزه سلامت اعمال شده است از محل 1 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه ها تامین می‌شود که در واقع از سوی مردم تامین می‌شوند و نباید  این پول صرف مخارج غیر ضروری شود.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی که بودجه نفتی حرف اول را در تهیه بودجه کشور می‌زند بهتر است وزارت بهداشت دست به عصا راه رود، خاطر نشان کرد: بهتر است رویکرد اجرای طرح تحول به سمت بهداشت و اقتصاد مقاومتی باشد تا درمان چرا که سال آینده دیگر نمی‌توان همانند امسال تمام بودجه بخش بهداشت را بر درمان متمرکز کرد.

وی یادآور شد: توصیه ما این است که همانند سایر کشورهای جهان با بسترسازی فرهنگی بتوان از بهداشت برای تامین منابع مالی وزارت بهداشت کمک گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار