جعفریان از تولید 18 درصد مقالات علمی پزشکی کشور در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه ما امسال برای دوازدهمین سال پیاپی با کسب امتیاز بسیار بالا نسبت به سایر دانشگاه‌ها موفق به کسب رتبه برتر ارزیابی پژوهشی وزارت بهداشت شد.

وی افزود: این موفقیت مرهون فعالیت‌های ارزنده اساتید، تلاش دانشجویان و بسترسازی مناسب در طی پانزده سال گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: به نظر می‌رسد رتبه دوم  دانشگاه در نمایه‌های بین‌المللی در کشور و حضور در بین ١٠ دانشگاه برتر منطقه نیز شواهد دیگری از این موفقیت باشند.

جعفریان افزود: اعتقاد من بر این است اگر ما در حیطه‌های بالینی سؤالات خوبی را برای پژوهش انتخاب کنیم، موفقیت‌های چشمگیرتری به دست خواهیم آورد و این مستلزم هدفمند بودن فعالیت‌ها و انتخاب خط پژوهشی درست از آغاز کار اعضای هیأت علمی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه باید در این زمینه برنامه مناسبی طراحی کند. در همین مسیر برای پژوهش های منجر به حل مسئله که لزوماً منتهی به مقاله نمی شوند هم باید فکر کرد.

جعفریان افزود: دانشگاه ما قطب اصلی پژوهش‌های علوم پزشکی در کشور است و بیش از ١٨ درصد مقالات گروه پزشکی را با حدود ١٢درصد از اعضای هیأت وزارت بهداشت تولید می‌کند.

وی ادامه داد: حفظ این روند در آینده روز به روز مشکل تر خواهد شد و مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران مبرز دانشگاه باید به فکر ایده‌های نو باشند. البته مدیریت دانشگاه نیز باید وظیفه حمایتی خود را صورت هدفمند انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار