احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توجه نداشتن به بخش عرضه و تقاضا مهمترین مشکل حوزه علم و فناوری است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفـت: یکی از مهمترین مشکلات حوزه علم و فناوری کشور در مقایسه با کشورهای در حال توسعه، عدم توجه به بخش عرضه و تقاضا است.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با بحث قوانین حمایت کننده علم و فناوری نظیر قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قوانین مربوط به معافیت‌های مالیاتی باید بگویم که این قوانین در مباحث پژوهشی موجب رشد توسعه پایدار کشور، پویایی و اثربخشی مراکز علمی و پژوهشی می‌شود.

وی به مهمترین مشکلات در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و افزود: مهمترین مشکلات حوزه علم و فناوری کشور در مقایسه با کشورهای در حال توسعه، عدم توجه به بخش عرضه و تقاضا، کمبود تجربه و توان تخصصی لازم برای کاربردی کردن پژوهش‌ها، نبود زیر ساختهای پژوهش و انگیزه پژوهشگران و استادان و عدم توانایی صنعت در تعریف پروژه‌ها است.

احمدی تصریح کرد: مسولان وزارت علوم و سایر ارگان‌های علمی و پژوهشی تمام تلاش خود را جهت به کار گیری استفاده درست از فعالیتهای پژوهشی جهت شکوفایی کشور و محققان ایرانی در عرصه علمی و پژوهشی به کار می‌گیرند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار