فرزندان خود را مسئولیت پذیر کنید

بزرگ ترین معلم‌ افراد پدر و مادر هستند بنابر این رفتارها باید انسانی و اسلامی باشد تا فرزند الگوی صحیحی‌ داشته باشد.

حسین ابراهیمی مقدم روان پزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رفتارهای پدر و مادر برای رشد کودک بسیار حائز اهمیت است به این علت که پدر‌ و مادر مورد الگو برداری‌ فرزندان قرار می‌گیرند  مخصوصا مادرها که هم بیشتر به عنوان الگوی دختران محسوب می‌شوند و هم نقش منبع محبت، عاطفه و عشق را در خانواده به عهده دارند به همین علت توصیه می‌شود که مادران نقش خود را به درستی ایفا کنند.

 وی ادامه داد: مادرانی که به فرزندان احترام می‌گذارند نمونه و الگوی بارز رفتارهای‌ درست هستند و فرزندان آنها یاد می‌گیرند همین حالت احترام را رعایت کنند.

 ابراهیمی مقدم بیان کرد: رفتار مادر با پسر و دختر خود از نظر محبت و عشق برای همه‌ی اعضای خانواده یکسان است ولی چون دختران باید رفتارهای زنانه را یاد بگیرند پس باید مادرها الگوی مناسبی برای دختران باشند.

 وی خاطر نشان کرد: مادر برای این که فرزند خود احساس مسئولیت کند کارهای خود را به درستی انجام می‌دهد، تقسم کار، دادن مسئولیت‌های مختلف به فرزندان است که در همان دوران کودکی پروش پیدا می‌کنند که مادر می‌تواند وقتی فرزند خود کارهای خودش را انجام داد مورد تایید و تشویق قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.