آصفری در نطق میان‌دستور:

ملت ایران خیانت به انقلاب را در فتنه 88 فراموش نمی‌کند/ لازمه اعتدال و اصلاح‌طلبی در اصول‌گرایی است

نماینده اراک و کمیجان گفت: اولین شرط اعتدال‌گری فارغ بودن از تعصبات افراطی نسبت به فرقه خاص و علیه گروه دیگر است و لازمه اعتدال و اصلاح‌طلبی در اصولگرایی است، اصولگرایی که نه مجذوب تمدن غرب و نه مرعوب آن باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز مجلس یکشنبه 7 دی ماه با اشاره به این که 9دی مظهر ولایت‌پذیری، بصیرت و حضور یکپارچه و آگاهانه مردم در مقابل کسانی بود که فکر می‌کردند ملت ایران از آرمان‌های امام (ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری جدا شده‌اند، گفت: ملت ایران فتنه 88 را فراموش نمی‌کنند و 9 دی لبیک یا امام(ره) بود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: گروهی از سر نادانی و بعضی از روی خیانت و جریانی به دلیل انتقام‌گیری این آشوب را ایجاد کردند و ملت ایران ظلم به مقام معظم رهبری و خیانت به انقلاب را در سال 88 فراموش نخواهند کرد و مردم قانون‌شکنان مدعیان قانونمداری را از یاد نخواهند برد.  
 
وی افزود: حمله به پایگاه‌های بسیج، ضرب و جرح و به شهادت رساندن بسیجیان توسط فتنه انگیزان را هیچ گاه مردم فراموش نخواهند کرد که در ایام محرم 88 خیمه اباعبدالله (ع) توسط این فتنه‌گران به آتش کشیده شد.
 
آصفری بیان داشت: سازشکاری و یا معامله‌گری، ترویج فرهنگ چاپلوسی و مبالغه گری و رودربایستی در اجرای امر خدا و داشتن ملاحظه دوست، رفیق و خویشاوند و ماست مالی خطاهای خود و اطرافیانشان از مصادیقی است که به عنوان آسیب جدی برای نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و همه ما می‌دانیم که حضرت علی(ع) یک مصلح دینی بود که می‌‌گفت سوگند به خدا که هیچ گاه به هیچ کاری فرمان ندادم و از هیچ چیزی شما را منع نکردم مگر آن که پیش از آن خودم از آن دوری کردم پس افرادی که به هواپرستی و فزون‌طلبی مبتلا شده‌اند نمی‌توانند دیگران را از این مشکلات دور کنند.  
 
نماینده اراک و کمیجان اظهار داشت: حریت و آزادگی معنوی شرط توفیق یک مدیر در یک جامعه دینی است و کسانی که وام‌دار بخشی از جامعه سرمایه‌داری و زراندوزی و بعضی از جریانات هستند، نمی‌توانند حریت و آزادی را در نظرات خود داشته باشند و اولین شرط اعتدالگری فارغ بودن از تعصبات افراطی نسبت به فرقه خاص و علیه گروه دیگر است و لازمه اعتدال و اصلاح‌طلبی در اصولگرایی است، اصولگرایی که نه مجذوب تمدن غرب و نه مرعوب آن باشد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شهید مطهری 4 دهه قبل این مسائل را به عنوان تهدیدات فرا روی یک انقلاب نام برد که باید به آن توجه کنیم البته تهدیداتی مانند عقب نشینی از اصول و نفوذ اندیشه‌های بیگانه و از خود باختگی برابر غرب، تن دادن به تفکر جدایی دین از سیاست، تضعیف باورهای مردم و وادار کردن آنان از عقب نشینی نسبت به ارزش‌ها و اصول‌ها به نام مبارزه با تعصب و ترویج تساهل وجود دارد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: انحراف انگیزه‌ها که به دلیل بستن خواص به چرب و شیرین دنیا و برقراری مسابقه در جمع آ‌وری بیت‌المال و تصاحب مناصب بر هیچ کس پنهان نیست و همه می‌دانند که این آفت بزرگ چه فتنه‌ها به پا کرده که از شر این فتنه‌ها به خدا پناه می‌بریم.
 
آصفری خطاب به وزیر بهداشت بیان داشت: رسیدگی به مسئله بهداشت مردم پایتخت و غیرپایتخت نمی‌شناسد و پولی که امروز از طریق یارانه و مالیات و همچنین درآمد بیمارستان‌ها به دست می‌آید نباید در مرکز هزینه شود و می‌دانید مردم در شهرستان اراک ده سال است که منتظر بهره‌برداری از بیمارستان 300 تختخوابی ولی‌عصر هستند و دیگر شهرستان تابعه اراک نیز مراکز درمانی ندارند.
 
نماینده اراک و کمیجان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ساختمان‌های عریض و طویل و مدرن با امکانات که نتواند‌ مشکل کشاورزان را حل کنند بی‌فایده است و کشاورزان امروز در آرزوی حمایت جهاد کشاورزی هستند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وزیر صنعت اظهار داشت: برنامه شما برای مقابله با تعطیلی کارخانه‌ها چیست؟ شهرستان اراک روزی مرکز صنعتی کشور بود اما امروز اکثر صنایع ظرفیت‌شان کمتر از 50 درصد شده و بسیاری از آن‌ها تعطیل شده‌اند.  
 
وی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: خصوصی‌سازی با حراج بیت‌المال تفاوت دارد و چرا باید کارخانه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند به امان خدا رها شوند و هیچ نظارتی بر آن‌ها نباشد همچنین علت بنگاهداری بانک‌ها را چه کسی پاسخ می‌دهد سود بانک‌ها در وام‌هایی که به مردم می‌دهند در جیب چه کسانی خواهد رفت.  
 
آصفری خطاب به هیئت‌رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: چندین ماه است که تعدادی از همکاران بنده درخواست تحقیق و تفحص از شرکت شمسای حج و زیارت و صندوق ذخیره فرهنگیان را داده اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کمیسیون ، خیانت ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار