حدادعادل:

9دی روز لبریز شدن صبر ملتی بود که عده‌ای انقلابشان را به بازی گرفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: 9دی روز لبریز شدن کاسه صبر ملتی است که شاهد بود عده‌ای با انقلاب آن‌ها بازی می‌کنند و با پشتیبانی رسانه‌های استکباری به نفی مردم می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ همایش پاسداشت حماسه ۹ دی پتک جمهوریت بر سر اشرافیت که صبح امروز به مناسبت بزرگداشت حماسه غرورآفرین ۹ دی ۸۸ در محل لانه جاسوسی برگزار شد، با سخنرانی غلامعلی حدادعادل همراه بود.  
 
حدادعادل در این همایش به تدوین وقایع فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: ما در فتنه ۸۸ با دو جریان روبرو هستیم، یکی فتنه و دیگری خنثی کننده آنکه مقام معظم رهبری که جریان دوم را به طور مشخص برعهده داشتند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جریان اول تکیه بر احساسات است، هیجان آوری و ادعاهایی بی‌دلیل اقدامات جریان اول را دامن می‌زند. آن‌ها قبل از تمام شدن رای گیری اعلام می‌کنند که با فاصله زیادی با سایر نامزد‌ها برنده انتخابات شده‌اند.  
 
وی با اشاره به اینکه در جریان انتخابات نامزدی در تبلیغات طرف مقابل خود را به قانون شکنی متهم کرد، ادامه داد: این نامزد قبل از شمارش آراء خود را رئیس جمهور ایران معرفی می‌کند و صبح فردا ادعای بی‌دلیل دیگری را مبنی بر تقلب در انتخابات مطرح می‌کند.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در آن سال ما واقعا مایل بودیم تا بدانیم اگر در انتخابات تقلبی صورت گرفته گزارش آن را به مقام معظم رهبری و شورای نگهبان ارائه دهیم و اگر تقلبی صورت نگرفته این ننگ به دامن نظام بسته نشود.  
 
وی ادامه داد: هیئت ۶ نفره‌ای تشکیل و بیش از ۵ روز از نامزدهایی که مدعی تقلب بودند درخواست کرد تا موارد مصداقی صندوق‌هایی که تقلب شده را مطرح تا آن‌ها را باز کنیم و مورد شمارش مجدد قرار دهیم یا حداقل ۱۰ درصد تمام صندوق‌ها را به صورت تصادفی در حضور نمایندگان هریک از نامزد‌ها و نماینده سازمان صدا و سیما شمارش کند، اما آن‌ها به هیچ وجه حاضر نشدند این ادعا را به محک گذارند و دائما با احساسات طرفداران خود بازی کردند و به اردوکشی خیابانی می‌پرداختند.  
 
حدادعادل با اشاره به اینکه در سال ۸۸ بخشی از تهران دچار تنش و هیجان کاذب شد، ادامه داد: در مقابل روش اول و اقدام فتنه گران روش مقام معظم رهبری بود که از روز اول با ملاطفت از نمایندگان ستادهای نامزد‌ها خواستند تا هرچه در دل دارند بگویند.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبری در نمازجمعه پس از انتخابات به بیان سوابق مثبت ۴ نامزدانتخاباتی پرداختند و همه را دعوت به تکیه بر عقل و خرد کردند.  
 
وی با تاکید بر اینکه زبان رهبری زبان منطق بود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همه را به قانون دعوت می‌کردند و خلاف قانون را مقدمه دیکتاتوری می‌دانستند.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه ۲۹ خرداد اظهار داشت: این سخنرانی را باید بار‌ها خواند، ایشان در آن سخنان فرمودند در هیچ نقطه‌ای از جهان سرنوشت انتخابات با اردوکشی خیابانی معلوم نمی‌شود، اگر انتخابات در کشور ابطال شود و انتخابات مجدد برگزار شود، از کجا معلوم طرف دیگر ادعای خسارت و اردوکشی خیابانی نکند، به همین جهت اعتراضات باید از طریق قانون پیگیری شود.  
 
حدادعادل به بیان بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت و ادامه داد: رهبر انقلاب در آن سخنرانی فرمودند، زمانی که شما اردوکشی می‌کنید هر اتفاقی ممکن است در اردوکشی‌های خیابانی بیفتد، خونی ریخته شود و اتفاقاتی از این دست، آیا مسئولیت تمامی این اتفاقات را به عهده می‌گیرید، اما متاسفانه آن جریان شنبه بعد از نمازجمعه رهبری قصد داشتند خیابان‌ها را به آشوب و ناآرامی بکشند.  
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه این روند این افراد روز قدس شعار «نه غزه نه لبنان» سر می‌دهند، ۱۳ آبان‌‌ همان سال آقایان مدعی تخلف بیانیه صادر می‌کنند و در آن بیانیه هیچ اشاره‌ای به تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان نمی‌کنند.  
 
وی ادامه داد: این روند تا عاشورا ادامه داشت و فرصت عاشورا زمانی بود که مردم توانستند با جمع بندی که در این ایام داشتند تصمیم نهایی را بگیرند.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: این روز روز لبریز شدن کاسه صبر ملتی است که شاهد بود عده‌ای با انقلاب آن‌ها بازی می‌کنند و با پشتیبانی رسانه‌های استکباری به نفی مردم می‌پردازند، لذا مردم با بصیرت سیاسی که در محضر امام و رهبری کسب کرده بودند، حماسه ۹ دی را رقم زدند.  
 
حدادعادل تاکید کرد: ۹ دی در حقیقت روز امتحان ملت ایران بود و ملت در این امتحان سرفراز شد، اما در بین سران عده‌ای بودند که یا سقوط کردند یا شفاف صحبت نکردند.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۹ دی بر اقتدار ملی افزود و این روز روز تجلی بصیرت و بیداری ملت ایران بود، به همین جهت هیچ‌گاه نباید فراموش شود.  
 
وی در ادامه سخنرانی به راهپیمایی میلیونی اربعین اشاره کرد و گفت: بنا به آمار رسمی یک میلیون و ۴۰۰ نفر از مردم ایران امسال در زیارت اربعین حضور داشتند و در حقیقت این راهپیمایی از جنس ۹ دی بود و روح ۹ دی اظهار ارادت مردم به قیام اباعبدالله الحسین (ع) بود.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه همین امروز روزنامه‌هایی هستند که از درج خبر تجمع ۲۰ میلیونی در صفحه اول روزنامه‌شان دریغ می‌کنند، آیا آینده کشور باید به دست چنین افکاری سپرده شود؟  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سایر ، برنده ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار