در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

بررسی جدیدترین برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشت زائران اربعین حسینی

جدیدترین برنامه ریزی ها برای بازگشت زائران اربعین حسینی امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد.

امسال گره ترافيکي از مرز مهران به سمت ایلام نخواهیم داشتبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مروارید استاندار ایلام امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی جدیدترین برنامه ریزی ها برای بازگشت زائران اربعین حسینی پرداختند.

مروارید استاندار ایلام در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون وضعیت مرز مهران و برنامه های در نظر گرفته شده برای بازگشت زائران گفت: وزیر کشور و اعضای کمیته ستاد اربعین امروز در مرز مهران حضور داشتند و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته شدند.

40-45 درصد زائران حسینی از عراق به کشور بازگشته اند

کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، 40- 45 درصد زائران حسینی از عراق به کشور بازگشته اند گفت: حدود یک میلیون و300 هزار نفر از زائران در عراق حضور دارند و لذا ظرف روزهای آینده با موج فزاینده بازگشت زائران مواجه خواهیم شد.

امسال به سبب گشایش مسیر دیگری از مهران به سمت ایلام گره ترافيکي نخواهیم داشت

وی با بیان اینکه، امسال به سبب گشایش مسیر دیگری از مهران به  سمت ایلام  گره ترافیکی نخواهیم داشت افزود: هزار و 100 دستگاه اتوبوس برون شهری  در سه مرز زمینی برای بازگشت مسافران دپو شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه،  موج برگشت زائران امسال نسبت به سال گذشته روان تر و آرام تر خواهد بود اظهار داشت: 60 درصد مردم با خودروهای شخصی و 40 درصد با اتوبوس های برون شهری به استان های خود برمی گردند.

کشاورزیان با اشاره به اینکه، کارهای زیربنایی امسال نسبت به سال گذشته بهتر بوده است ادامه داد: در ورودی مرز مهران 12 کیلومتر باند احداث شده که سبب رفع ترافیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه، نیروهای مسلح و شهرداری امکانات خود را در مرزها بسیج کرده اند خاطرنشان کرد: در روز گذشته170 هزار نفر از سه مرز زمینی به کشور آمدند.

محمد رضا مروارید استاندار ایلام تاکید کرد: خبر بسته بودن مرز مهران در بازگشت زائران را به شدت تکذیب می کنم.

زائرین از همان مرزی که به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند، به کشور بازگردند

در ادامه کشاورزیان با تاکید براینکه بهتر است زائرین از همان مرزی که به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند به کشور بازگردند گفت: براساس تقسیم بندی که در ستاد مرکزی اربعین داشتیم پیش بینی شده زائرین استان های شمال و شمال غربی از مرز مهران، استان ها نوار مرزی از مرز چزابه و زائرین استان های جنوب و جنوب شرقی از مرز شلمچه به زیارت عتبات عالیات مشرف شده و از همان مسیر نیز به کشور بازگردند.

وی همچنین با بیان اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مناسبت اربعین ظرفیت های خود را افزایش داده اظهار داشت: براین اساس عصر امروز حدود پانزده هزار نفر از زائرینی که از مرز شلمچه مشرف شدند از طریق راه آهن به خرمشهر رفتند و یک قطار نیز بین خرمشهر و شلمچه برقرار شده بود که به صورت هر نیم ساعت یکبار مسافران را رایگان جابه جا می کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: حدود نود هزار نفر از زائرین با قطار از خرمشهر به شلمچه تردد کرده اند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تانکرهای حاوی سوخت را برای خدمات دهی به زائرین پیش بینی کرده است

کشاورزیان همچنین در پاسخ به این سوال که در مورد خودروهایی که با کمبود سوخت مواجه می شوند، چه تدابیری اندیشیده شده اظهار داشت: خوشبختانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تدابیر لازم را اندیشیده و تانکرهای سوختی پیش بینی کرده که بتواند در برخی از نقاط آن ها را به صورت آماده باش نگه دارد تا اگر گره ترافیکی ایجاد شد مجبور نشود از نقاط دور دست سوخت را منتقل کند.

وی همچنین اظهار داشت حدود صد هزار نفر از زائرین از طریق هوایی به زیارت عتبات عالیات مشرف شده اند که پیش بینی میشود که همین تعداد نیز از همین مسیر به کشور برگردند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: بلیط رفت و برگشت برای همه مسیرها به جزء مشهد به مقصد بغداد و نجف ، یک میلیون و صد هزار تومان و از مشهد نیز یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان پیش بینی شده است. ضمن اینکه مسیر یک طرفه ( فقط برگشت) ،شصت درصد این قیمت است.

نزدیک به سیصد و هشتاد هزار نفر از زائرین به کشور بازگشته اند

در بخش دیگری از برنامه امشب، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اعلام اینکه تاکنون نزدیک به سیصد و هشتاد هزار نفر از زائرین به کشور برگشته اند گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین با کمترین مشکل و حداقل اتلاف وقت اندیشیده شده است.

هوشنگ باربند استاندار لرستان نیز در خصوص وضعیت موکب ها و پذیرایی از زائرین عتبات عالیات بیان داشت: یک موکب در مهران روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار غذای گرم بین زائرین توزیع می کند، ۶ مدرسه نیز در کربلا با گنجایش ۳ هزار نفر و در نجف نیز ۵ محل استراحت با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

وی افزود: در درون استان نیز در همه شهر ها موکب هایی برقرارند که آماده خدمت رسانی هستند و به نظر می رسد موکب ها حداقل تا چهار، پنج روز دیگر برقرار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار