سروری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجرای حکم قضایی فرماندار شهر قدس نتیجه‌ای جز حذف حریم تهران ندارد/ مجلس در رابطه با حریم تهران تجدید نظر کند

رئیس کمسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ‌عملی کردن حکم فرماندار شهر قدس جهت الحاق چندین شهرک به این شهرستان نتیجه‌ای جز حذف حریم تهران ندارد.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر  تهران  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به شکایت فرماندار شهر قدس و دریافت حکم او  جهت الحاق چندین شهرک به این شهرستان اشاره و اظهار کرد: این در حالی است که حریم تهران با مشکلات جدی مواجه است و اجرای این امر می‌تواند به شدت نفس گاه‌های شهر را مورد تهدید قرار دهد.

وی تهران را مظلوم‌ترین شهرک کشور در رابطه با حریم عنوان کرد و افزود: بر اساس صدور احکام قضایی این چنینی، می‌توان نتیجه گرفت  که در نهایت در طول چند سال آینده تهران از هیچ حریمی برخوردار نخواهد بود.
 
رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید دوباره بر اینکه  از بین رفتن حریم سبب  ساخت و سازهای غیر مجاز و در نتیجه حذف حاشیه و نفس‌گاه‌های شهر خواهد شد، گفت: متاسفانه تاکنون در مجلس اقدام اساسی در رابطه با حریم کلان شهرها  صورت نپذیرفته که البته نگاه واحد به کل کشور نیز نگاه صحیحی نیست چرا که کلان شهرهایی نظیر تهران از شرایط خاصی برخوردارند و نباید با یک نگاه خاص به آنها توجه شود.
 
سروری تاکید کرد:‌  موضوع حریم از موضوعاتی است که نیازمند تجدید نظر مجلس و اجرایی کردن طرحی با نگاه منطقی و توام با هماهنگی شورای شهر و شورای عالی استان‌ها است.
 
وی با بیان اینکه  اجرای حکم این فرماندار، حریم تهران را به عنوان یک منطقه دست نخورده محلی جهت ساخت و ساز و در نتیجه ایجاد مشکلات جدید قرار خواهد داد، افزود: در واقع تحقق این خواسته سبب وحدت رویه اینچنینی برای سایر فرمانداران و در نتیجه تضییع حقوق مردم تهران و سایر شهرها خواهد شد، چرا که این گونه درخواست‌ها صرفا به دلیل نگاه اقتصادی بوده و این نگاه اقتصادی  تنها آینده این شهرها را مورد تعرض قرار می‌دهد.
 
رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: بنده با آقای چمران به عنوان رئیس شورای شهر و شورای عالی استان‌ها جهت مذاکره با دیوان عدالت اداری حتما در این رابطه صحبت خواهم کرد چرا که باید از صدور احکام اینچنینی که جزء‌ آثار زیان بار برای شهر از ثمره دیگری برخوردار نیست ممانعت شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: حریم ، قضایی ، شهرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار