ترکیه در زمان جنگ غزه نیز گفتگو با رژیم صهیونیستی را درباره خرید گاز متوقف نکرد

المنار فلسطین اعلام کرد برخلاف ادعای وزیر انرژی ترکیه، این کشور در زمان جنگ اخیر غزه نیز به مذاکره با رژیم صهیونیستی درباره خرید گاز ادامه داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی المنار، تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه در ماه اوت در زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد کشورش تصمیم گرفته است مذاکرات درباره خرید گاز اسراییل را متوقف کند. 

وی افزود آنکارا نمی‌تواند به مذاکرات برای خرید گاز از اسرائیل ادامه دهد آن هم در شرایطی که ماشین نظامی جنگی اسرائیل به هدف قرار دادن غیرنظامیان و نوار غزه ادامه می‌دهد. 

منابع آگاه اعلام کردند این موضع ترکیه که از زبان ییلدیز گفته شد صرفا برای مصرف داخلی بوده است. این منابع به نقل از محافل ترکیه و اسرائیل اعلام کردند دولت ترکیه در زمان جنگ در غزه نیز به گفتگو با اسرائیل برای خرید گاز ادامه داد. به گفته منابع اسرائیلی، مذاکرات بین اسرائیل و ترکیه در روزهای اخیر پیشرفت خوبی داشته است به ویژه که مقامات رسمی ترکیه برای به نتیجه رسیدن مذاکرات فشار می‌آورند. 

حدود دو هفته پیش شهر استانبول میزبان مسئولانی از اسرائیل و ترکیه بود. اسرائیل هیئتی رسمی در کنار هیئت های بازرگانی و سرمایه گذاری به این مذاکرات فرستاد تا درباره احداث خط لوله انتقال گاز که از مدیترانه تا ساحل ترکیه و از آنجا به اروپا امتداد خواهد داشت گفتگو کنند. ترکیه مایل است به محل تلاقی خطوط لوله انتقال گاز از کشورهای مختلف منطقه به اروپا تبدیل شود. 

به گفته منابع اسرائیلی، پیش بینی می شود ترکیه در تامین هزینه احداث خط لوله انتقال گاز که به دو میلیارد دلار می رسد مشارکت کند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار