مدیر عامل تامین اجتماعی:

سازوکاری برای پیشگیری از افزایش بدهی دولت به تامین اجتماعی ایجادشود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بدهی 90 هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان گفت: باید ساز و کاری برای پیشگیری از افزایش بدهی دولت به این سازمان ایجاد شود.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  سید تقی نوربخش در دیدار با نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فراهم شدن شرایط پرداخت مطالبات هر سال در بودجه سنواتی زمینه ساز ارتقا و تحول در خدمات سازمان خواهد بود.
 
نوربخش گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شامل 22 مورد است که سه درصد حق بیمه تکلیفی دولت یکی از این موارد است.
 
نوربخش بدهی دولت به تامین اجتماعی تا سال 82 را دو هزار و 700 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهارداشت: این بدهی از سال 82 تا 92 به 90 هزار میلیارد تومان رسید.
 
وی ادامه داد: دلیل این بدهی ، تنها مطالبات سه درصدی حق بیمه نیست زیرا در بودجه سالجاری، بدهی مربوط به سه درصد سهم دولت از حق بیمه به 800 میلیارد تومان می رسد که نسبت به کل بدهی دولت رقم قابل توجهی به شمار نمی آید.
 
وی افزود: این در حالی است که بدهی اصلی بابت 21 آیتم دیگری است که در نتیجه مصوبات گوناگون بوجود می آید و تجمیع این مبالغ منجر به ایجاد بدهی90 هزار میلیارد تومانی شده است.  
 
* حدود 40 میلیون تن تحت پوشش تامین اجتماعی هستند
 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به ارایه گزارشی از وضعیت سازمان پرداخت و اظهار کرد: 39 میلیون و 700 هزار تن از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
 
نوربخش در خصوص مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان نیز گفت : شمار این افراد به چهار میلیون و 700 هزار تن می رسد که تمام ابعاد زندگی مستمری بگیران اعم از مستمری و درمان آنها توسط این سازمان تامین می شود. ضمن اینکه عملکرد این سازمان در زندگی مستمری بگیران به شدت تاثیر گذار است.
 
نوربخش ، ادامه داد : امر درمان بیمه شدگان از طریق مراکز درمانی ملکی وخرید خدمت از مراکز طرف قرارداد انجام می شود و خدمات متعدد دیگری مانند غرامت دستمزد و بیکاری و ایام بارداری ارایه می شود که همه این خدمات در ابعاد زندگی نیمی از جمعیت کشور موثر است.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص هزینه سازمان برای بیمه شدگان و بازنشستگان نیز گفت: این سازمان هر ماه سه هزار و 200 میلیارد تومان برای ارایه خدمات مناسب به بیمه شدگان و بازنشستگان هزینه می کند.
 
نور بخش در ادامه افزود: از این میزان ، دو هزار و 200 میلیارد تومان بابت پرداخت مستمری بازنشستگان و 550 میلیارد تومان در بخش خرید خدمات از مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد و 500 میلیارد تومان در مراکز درمانی ملکی و سایر بخش ها هزینه می شود.
 
وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی برای انجام تعهدات خود باید ماهانه سه هزار و 200 تا سه هزار و 500 میلیارد تومان به شکل نقدی فراهم کند این موضوع در شرایطی است که بسیاری از پارامترهای اقتصادی علیه وصولی سازمان است.
 
نوربخش با اشاره به خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تامین اجتماعی مهمترین تامین کننده منابع بخش درمان کشور است و در سال گذشته هفت هزار و 500 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت کرد.
 
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی همچنین درطرح تحول نظام سلامت نیز نقش موثری داشته و در این رابطه دو هزار و 500 میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده است.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در سال های گذشته مطالبات مراکز طرف قرار داد با 9 ماه تاخیر پرداخت می شد، اظهار کرد: در زمان حاضر مطالبات این مراکز کاملا بروز و بر اساس ضوابط قانونی پرداخت می شود و مطالبات بیمارستان های طرف قرارداد هم تا مهرماه سال جاری پرداخت شده است.
 
وی گفت:در بودجه سال 94به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز توجه خاص شده است. ضمن اینکه رسالت و وظایف سازمان تامین اجتماعی با اکثر بندهای این سیاست ها مرتبط است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار