بجنورد؛

محور بجنورد –جنگل گلستان دوبانده می شود

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اختصاص 41 میلیارد تومان به این محور خبرداد و گفت: پس از بررسی ها و جلسات مکرر با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزارتخانه، مقرر شد محور بجنورد به چمن بید حداکثر تا پایان مرداد ماه سال 94 به پایان رسیده و دوبانده شود.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، افزود: دوبانده شدن این محور شامل 20 کیلومتر از محور بجنورد به آشخانه و 20کیلومتر از محور آشخانه به جوزک می شود که تا پایان مرداد ماه سال 94 به اتمام می رسد.

وی اعتبار اختصاص یافته برای دوبانده کردن این محور را 41 میلیارد تومان اعلام کردو گفت: تا کنون 25میلیارد از این اعتبار جذب شده بود و 16 میلیارد مابقی نیز با پیگیری های انجام گرفته جدیدا تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد : با پیگیری های صورت گرفته و اهمیت این محور، طرح دوبرابر شدن اعتبارات این محور در سال 94 به 80 میلیاترد تومان به مجلس ارسال شده که در صورت تصویت و ابلاغ، تاثیر به سزایی در سریع تر آماده شدن این محور خواهد داشت.

بدیعی مقدم با اشاره به ساخت 36 کیلومتر راه روستایی در سالهای 90 تا 92، گفت: این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا کنون 112 کیلومتر راه روستایی در استان احداث و آسفالت شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای آسفالت راه های روستایی در9 ماه گذشته را 45 میلیارد تومان اعلام کرد.

بدیعی مقدم هدف گذاری امسال را احداث 200 کیلومتر راه روستایی عنوان کرد و افزود: 170 کیلومتر راه هم آماده آسفالت است که به دلیل شرایط آب و هوایی و کمبود اعتبار به سال آینده موکول خواهد شد.

وی افزود: تکمیل طرح ‌های راه روستایی خراسان‌شمالی 150 میلیارد‌ تومان اعتبار نیاز دارد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به افزایش 3 درصدی اعتباربرای آسفالت راه های روستایی نسبت به پارسال نیز گفت: پارسال به دلیل کمبود اعتبار فقط 35 کیلومتر راه آسفالت شد.

خراسان شمالی 4 هزار و646 کیلومتر راه روستایی دارد که طبق آمار در بخش آسفالت راه روستایی 12 درصد از میانگین کشوری عقب است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.