طی هفت ماه گذشته؛

صنعت مرغ تخم‌گذار کشور، روزانه 3 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند

اصغری گفت: صنعت مرغ تخم‌گذار کشور ماهیانه 83 هزار تن تخم مرغ تولید می‌کند و ما طی هفته ماه گذشته هر روز 1000 هزار تومان ضرر کرده‌ایم که سر جمع روزانه 3 میلیارد تومان به این صنعت خسارت وارد شده است.

هدایت اصغری مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص وضعیت تولید و فروش تخم مرغ در ماه‌های اخیر اظهار داشت: تولید هم چنان 83 هزار تن است اما فروش ما از رکود خارج شده است که امیدواریم با صادرات تخم مرغ به روسیه مسئله مازاد تولید حل شود.

وی با اشاره به مسئله صادرات تخم مرغ به کشور روسیه نیز تصریح کرد: فعلا با بازدیدی که از هیئت روسی از واحد‌های تولیدی داشته‌اند امیدواریم مقدمات صادرات تخم مرغ به این کشور فراهم شود.

اصغری با بیان این که استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های صنایع لبنی ممنوع است اضافه کرد: مرجع بحث بهداشتی تولید خمیر مرغ در کشور سازمان دامپزشکی است و بسیار از تولیدکنندگان صنایع غذایی جهان از خمیر مرغ در این صنعت استفاده می‌نماید و ادامه اختلاف معاونت غذا و دارو سازمان بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ضربه و خسارت فراوانی به این صنعت وارد کرده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار در پایان یادآور شد: قیمت نهاده‌های طی 10 ماه سال جاری با ثبات بوده و مانوسانی در قیمت نداشته‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار