دلایل اقبال رژیم صهیونیستی به تقویت نیروی دریایی خود چیست؟

منابع بلندپایه امنیتی در تل‌اویو، مسئله افزایش توجه ارتش اسرائیل به نیروی دریایی که در افزایش تمایل این رژیم به تجهیز ادوات جنگی دریایی نمود می یابد را بررسی کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رای الیوم"؛ منابع بلندپایه امنیتی در تل‌اویو، مسئله افزایش توجه ارتش اسرائیل به نیروی دریایی که در افزایش تمایل این رژیم به تجهیز ادوات جنگی دریایی نمود می یابد را بررسی کرده اند؛ به گزارش سایت تخصصی امنیتی و نظامی وزارت دفاع اسرائیل، علاوه بر چهار رزمناو جدید آلمانی، نیروی دریای اسرائیل به دو زیردریایی آلمانی دیگر نیز تا پایان سال 2017 و سه ناوچه جهت محافظت از تاسیسات گاز و نفت در دریای مدیترانه مجهز خواهد شد؛ همچنین این سایت که عمیر رابپورت تحلیلگر نظامی اسرائیل مدیریت آن را به عهده دارد توجه را به وجود رابطه میان این اقدام و اکتشافات نفتی در نزدیکی سواحل اسرائیل جلب کرد و گفت ارتش اسرائیل مسئولیت حفاظت از این تاسیسات در مقابل تهدیدات خارحی بویژه تهدیدات حزب الله لبنان را به عهده گرفته است.

این سایت نظامی اسرائیلی تاکید نموده است که تقویت و توسعه نیروی دریایی رژیم اشغالگر اسرائیل تا حد زیادی به حفاظت از درآمدهای اقتصادی این رژیم مرتبط می باشد.

این سایت در اشاره به بخش دیگری از دلایل توجه ارتش اسرائیل به نیروی دریایی خود به تقویت توان نیروی دریایی ارتش مصر که علاوه بر ناوهای موشک اندازی که از فرانسه خریده قصد دارد دو زیردریایی جدید از آلمان خریداری کند اشاره می نماید؛ آما اخرین بخش از دلایل تقویت نیروی دریای اسرائیل با تهدیدات ایران مرتبط می باشد.

همچنین منابع امنیتی اسرائیل تاکید کرده‌اند زیردریایی‌های این رژیم نقش مهمی در افزایش نظارت بر تلاش‌های انبوه گروه های فلسطینی جهت دستیابی به سلاح و تجهیزات نظامی از طریق دریا ایفا می کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار