اردبیل؛

تاکنون 500 مورد وقف در استان اردبیل انجام شده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تاکنون 500 مورد وقف در استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام والمسلمین قیامی افزود: فرهنگ وقف در استان اردبیل بطور همه جانبه رواج یافته است و موقوفاتی در اردبیل است که زمان وقف آن به بیش از یکصد سال قبل برمی گردد.

وقف یکی از کارهای خیرخواهانه نزد خداوند متعالی است و ترویج فرهنگ وقف یک حرکت عظیم فرهنگی است که باید در جامعه نهادینه شود.

وقف در زمان ائمه اطهار(ع) جایگاه ویژه ای داشت و این فرهنگ عظیم وقف آثار گرانبهایی است که از ائمه اطهار (ع) باقی مانده است.

اجرای امینانه نیات واقفین یکی از رسالتهای عظیمی است که برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه گذاشته شده است.

اقتصاد وقف می تواند راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور باشد

حجت الاسلام قیامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: با شکل گیری فرهنگ وقف در جامعه بسیاری از معضلات و مشکلات اقتصادی می تواند حل شود.

نیات بسیاری از واقفین احداث کارخانه ها ، مدارس، بیمارستان و کمک به نیازمندان است و با اجرای امینانه نیات واقفین می توان در جامعه فرصت اشتغالزایی ایجاد کرد.

امروزه بسیاری از واقفین و خیرین نقش عظیمی در فراهم کردن شرایط ازدواج و تحصیل جوانان دارند و گسترش فرهنگ وقف می تواند از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه جلوگیری کند و یسباری از معضلات اجتماعی را حل کند.

برای یکصد و سی موقوفه در استان اردبیل سند گرفته شده است

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه و دادگستری تاکنون برای یکصد و سی موقوفه سند رسمی گرفته شده است.

یکی از رسالت های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه اخذ سند رسمی برای موقوفات است تا در این راستا اجازه هیچ نوع بهره برداری از موقوفات به سودجویان داده نشود.

واقفین و خیرین در کارهای عمرانی از دولت پیشی گرفته اند

به گفته حجت الاسلام والمسلمین عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل امروزه بیمارستانها، مدارس و حوزه های علمیه بزرگ توسط واقفین و خیرین ساخته شده است و واقفین و خیرین با کار خیرخواهانه خود در کارهای عمرانی از دولت پیشی گرفته اند.

ترویج فرهنگ وقف زیبایی خاصی به جامعه داده است و واقفین با کارهای خیرخواهانه خود دنیا و آخرت خود را تضمین کرده اند.

وقف حرکتی فرهنگی و سرمایه گذاری برای آخرت است

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار و برکات وقف در جامعه گفت: وقف حرکت عظیم فرهنگی و سرمایه گذاری برای آخرت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حاتمی که بسیاری از اموال خود را وقف کرده است اظهار داشت: افرادی که ثروت و دارایی فراوانی دارند با وقف مال و دارایی خود می توانند نقش عظیمی در محرومیت زدایی و اشتغالزایی داشته باشند.

در عصر حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه ترویج فرهنگ وقف یکی از راهکارهای اساسی در این راستاست و وقف علاوه بر اینکه یک آثار گرانبها و ماندگار است می تواند راهگشای بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه باشد.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، وقف ، حرکت ، عظیم ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.