خبر تو خبر؛

رابطه عرفانی "آقای بهاری" با سایه!/ دست مشارکت به دامان "مهره‌های سفید"/ فرآیند تبدیل "عارف" به "کروبی"!

تو بسته خبر تو خبر این هفته؛ از رابطه عرفانی آقای بهاری با سایه! گذر کردیم و به نشست همگرایی اصولگرایان در مصلی تهران رسیدیم!

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، به ایستگاه چهاردهم "خبر تو خبر" رسیدیم.

"خبر تو خبر" این هفته سرش خیلی شلوغ بود؛ دستمون پره پره!

بسته خبری این هفترو با اظهارات یک چهره اصلاح‌طلب شروع می‌کنیم.

اعتدال؛ استفاده از تمام فرصت‌ها


"ابراهیم اصغرزاده" عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران، در گفتگو با روزنامه "اعتماد" اعتدال را استفاده از تمامی فرصت‌ها برای "جلب توجه مردم" تعریف کرد.

گزیده‌ صحبت‌های "اصغرزاده":

*اگر آقای روحانی برای افکار عمومی و حفظ پایگاه اجتماعی خود برنامه‌ریزی مناسبی در طول دو تا سه سال آینده داشته باشد، باعث امیدواری مردم به او و دولت او خواهد شد.

*اعتدال به معنای انفعال یا ندانم‌کاری یا ناکارآمدی نیست. اعتدال به معنای استفاده از تمام فرصت‌ها برای جلب توجه مردم و افکار عمومی به سرنوشت کشور است.

*فرصت‌های خوبی برای دولت روحانی در عرصه خارجی ایجاد شده است که دولت روحانی باید از آن استفاده کند و آن مسأله داعش است؛ پیدایش نیروهای تکفیری در کشورهای منطقه، موقعیت ممتازی را در ایران برای مبارزه با تروریسم ایجاد کرده است.



دست مشارکت به دامان "مهره‌های سفید"

دیر زمانی نیست که از فعالیت رسمی حزب "ندای ایرانیان" در جریان اصلاحات می‌گذرد که خبر شکل‌گیری حزب "اتحاد ملت ایران اسلامی" روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. درباره این حزب که همه اعضای هیئت مؤسس آن از "مهره‌های سفید" جبهه منحله مشارکت هستند، "نظر چند کنش‌گر سیاسی را دنبال خواهیم کرد.
 
"محسن کوهکن" عضو جبهه پیروان، در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران":

*اگر تابلو و اسم یک حزبی مرتکب خلاف شده باشد و افرادی بخواهند این تابلو را بردارند و اسم دیگری روی آن بگذارند، آیا این کفایت می‌کند؟ قطعا این طور نیست؛ این در حقیقت به سخره گرفتن قانون و دستگاه قضایی است.

*وقتی دبیرکل آن حزب منحله (مشارکت) می‌آید و با یک تفاخری جوری صحبت می‌کند که گویا نظام در قبال آن‌ها اشتباه کرده است، این مسأله بیان می‌کند که هیچ‌گونه تبری از اقدامات گذشته خودشان نکرده‌اند.

*ما قطعا با فعالیت عده‌ای از جریان اصلاحات که بخواهند زیر سقف نظام و با پذیرش مشی نظام فعالیت بکنند، موافق هستیم و لایه تندرو اصلاحات از همان روزهای اول نتوانستند بغض خودشان را نسبت به حزب «ندا» پنهان بکنند.

*نتیجه تشکیل احزابی همچون ندا و اتحاد ملت ایران اسلامی انشقاق در بین نیروهای اصلاح‌طلب است.



"محمدنبی حبیبی" دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران":


*برخورد با تأسیس تشکل‌های اصلاح‌طلب، به این معنا نیست که هر اصلاح‌طلبی الزاما فتنه‌گر بوده است.

*اصلاح‌طلبانی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند و استغفاری در رابطه با سیئاتی که مرتکب شده‌اند، انجام نداده‌اند، صلاحیت تشکیل حزب را ندارند.



"احمد کریمی‌اصفهانی" دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار، در گفتگو با تسنیم:

*وزارت کشور باید در ارائه مجوز به احزاب دقت کند چراکه کسانی در فتنه 88 حضور داشتند یا در آن زمان در برابر وقایع فتنه 88 سکوت کرده‌اند، نمی‌توانند در رأس یک حزب قرار گیرند و با تغییر نام همان اهداف را دنبال کنند.

*هر نوع حرکت و مجوزی که در رابطه با هر فردی که در این تشکیلات باشد، صادر شود، خلاف عزت کشور است و ما نباید عزت خود را به حراج بگذاریم.



بازگشت‌ناپذیر

"محمد هاشمی" که خبر ناگهانی کناره‌گیریش از حزب کارگزاران، تا مدت‌ها سوژه خوبی را برای اهالی رسانه مهیا کرده بود، این بار و در گفتگو با خبرگزاری "فارس"، از عدم درخواست کارگزارانی‌ها برای بازگشتش به این حزب گفت.

گزیده صحبت‌های "هاشمی":

*از بنده درخواستی برای بازگشت به "حزب کارگزاران" صورت نگرفته است؛ البته اگر درخواستی هم بشود، بنده نمی‌‌پذیرم و اصولاً نمی‌خواهم درباره احزاب صحبت کنم.

*من هیچ‌گاه نه سفر استانی رفته‌ام و نه برنامه انتخاباتی داشته‌ام، در مدت زندگی سیاسی‌ام در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده و فعال نبوده‌ام و سخنرانی انتخاباتی برای خودم و دیگران نداشته‌ام.

*آیت‌الله هاشمی از زمین تا آسمان با من فرق دارد.



رابطه عرفانی "آقای بهاری" با سایه!

"ناصر ایمانی" فعال رسانه‌ای اصولگرا در گفتگو با "سایت مثلث"، رابطه "احمدی‌نژاد" با "مشایی" را ریشه در مسائل عرفانی دانست. 

گزیده صحبت‌های "ایمانی":


*احمدی‌نژاد در جاهايی گفته هنوز کاملا به مشايی ارادت دارد. ضمن اينکه به خاطر بد‌بينی که الان نسبت به احمدی‌نژاد و اطرافيانش وجود دارد تصور می‌کنم ذهنيت منفی اصولگرايان با اين نوع صحبت‌ها زدوده نمی‌شود.

*به نظر می‌آيد که رابطه احمدی‌نژاد با مشایی فراتر از يک رابطه سياسی است، نوعی رابطه مريد و مرادی است و ريشه‌اش به بعضی مسائل عرفانی برمی‌گردد.

*پس از آن داستان 11 روز خانه‌نشینی که به خاطر مشايی اتفاق افتاد، جايگاه احمدی‌نژاد نزد متدينين و اصولگرايان به‌شدت آسيب ديد اما همچنان تا روزهاي آخر رياست‌جمهوری بر ارتباط خود با مشايی و تيمی که داشت پافشاری کرد.



فرآیند تبدیل "عارف" به "کروبی"!

شنیده شد که "بهزاد نبوی" از اعضای ارشد "سازمان مجاهدین انقلاب" در جلسه‌ای با "شورای هماهنگي اصلاحات" صحبت‌های جالبی را درباره "محمدرضا عارف" معاون اول دولت اصلاحات و پتانسیل تبدیل شدن وی به "مهدی کروبی" در انتخابات آتی مجلس زده است.

در ادامه به بخشی از صحبت‌های "بهزاد نبوی" که "سایت خبری تحلیلی مثلث آنلاین" منتشر کرده نگاهی خواهیم انداخت.

*شعار نه غزه نه لبنان كه برخی از ما نيز آن را قبول نداشتيم، باعث اخراج ما از سياست كشور شد.

*"محمدرضا عارف" پتانسيل تبديل شدن به "مهدی كروبی" را دارد و ممكن است كه راه خود را مانند آنچه كروبی در انتخابات 84 انجام داد از اصلاح طلبان جدا كند.

*برای انتخابات مجلس نبايد از تهران برای شهرستان‌ها تعيين تكليف كنيم. نهايت كاری كه بايد انجام دهيم، تشكيل هيأت داوری در تهران است.



اصولگرایان در مصلی...

امروز پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان در سالن اجتماعات مصلی بزرگ تهران با سخنرانی "غلامعلی حداد عادل"، "آیت‌الله علم‌الهدی" و "سیدرضا تقوی" برگزار شد.

در آخرین بخش "خبر تو خبر" این هفته اشارات نظری به گزیده‌ای از صحبت‌های "مردان اصولگرا" در این نشست خواهیم انداخت.

گزیده‌ صحبت‌های "غلامعلی حداد‌عادل" نماینده مجلس شورای اسلامی:
 
*بنای کار ما در انتخابات مجلس آینده باید پیروزی اصول‌گرایان باشد؛ تنها پیروزی اصولگرایان مهم است که ما باید این موضوع را اصل قرار دهیم و بر آن پافشاری کنیم.

*ملت در قبال فضا‌سازی‌ها، تیترهای غلط و تهمت‌زنی‌ها عکس‌العمل نشان خواهد داد.

*مردم صداقت و بی‌صداقتی را از ورای تبلیغات تشخیص می‌دهند.

*تاکنون شنیده نشده که احمدی‌نژاد خود را اصولگرا بداند؛ حضور اعضای کابینه وی در جلسات همگرایی اصولگرایان به عنوان حضور شخصی خودشان است.



گزیده صحبت‌های "آیت‌الله علم‌الهدی" امام جمعه مشهد:

*برخی افراد که در فتنه 88 دچار مرگ سیاسی شدند این دولت را برای تجدید حیات سیاسی خود ابزار کرده‌اند.

*لاریجانی اصولگراست و در هر جریانی که باشد، آن جریان اصولگرایی است.

*سران فتنه باید بازجویی شوند؛ در محاکمه سران فتنه، قوه قضاییه تابع رأی شورای عالی امنیت ملی است.



گزیده صحبت‌های "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی" عضو جامعه روحانیت مبارز:
 
*ما یک جریان حمایت از نظام راه‌ انداخته‌ایم و در این مسیر دست همه مؤمنین را به گرمی می‌فشاریم.

*اصولگرایی همه احزاب اصولگرا را زیر چتر خود می‌آورد و ماورای احزاب حرکت می‌کند.



گزیده صحبت‌های "محمدرضا باهنر":

*فرافکنی‌هایی که در برخی صحبت‌ها دیده می‌شود در شأن مسئولان جمهوری اسلامی نیست؛ باید دست به دست هم بدهیم چرا که وظیفه خطیری بر دوش داریم.

*بعضی اوقات بحث‌هایی که می‌تواند حاشیه‌ساز باشد و ما را از اصول دور می‌کند و بهانه به دست اختلاف‌افکنان می‌دهد را نباید مطرح کنیم.



پیشاپیش ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) بنیانگذار شیعه جعفری رو خدمت شما دوستان عزیز تبریک عرض می‌کنیم.

گزارش از "حسام رضایی"

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.