مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار:

صادرات ماهانه 5 هزار تن تخم مرغ به روسیه / تغییر نرخ ارز مبادله‌ای قیمت نهاده‌ها را افزایش داد

اصغری گفت: طبق قراردادی که با کشور روسیه بسته شده و ما منتظر نهایی شدن پروتکل بهداشتی میان دو کشور هستیم قرار است 5 هزار تن تخم مرغ ماهانه به این کشور صادر می‌شود.

هدایت اصغری مدیر عامل اتحادیه مرغ و تخم گذار  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش نرخ نهاده های در بازار اظهار داشت: با تغییر نرخ ارز دولتی از 2650 به 2850 تومان ما شاهد تغییر در نرخ نهاده‌های دامی شامل کنجاله‌، سویا، کلزا، گندم دامی، جو و ... بوده‌ایم.

وی در خصوص حجم صادراتی تخم مرغ کشور نیز تصریح کرد: حجم صادراتی تخم مرغ قابلیت افزایش از 15 به 20 هزار تن در سال را دارد و در حال حاضر نیز 75 درصد صادرات ما به دو کشور عراق و افغانستان است.

***پیگیری عرضه تخم مرغ در رینگ کشاورزی بورس کالا هستیم.

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با اشاره به عرضه تخم مرغ در بورس کالا اضافه کرد: ما هم چنان پیگیر عرضه تخم مرغ و نهاده‌های دامی در بورس کالا هستیم تا در سال آینده این محصولات در بورس عرضه شده و قیمتها واقعی شوند.

اصغری با اشاره به ضرر و زیان تولیدکنندگان تخم مرغ از عدم عرضه خمیر مرغ یادآور شد: نظر دامپزشکی برای عرضه خمیر مرغ باید ارجع تلقی شود زیرا ما امسال به دلیل عدم عرضه نتوانستیم درآمد اقتصادی بالایی داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تخم مرغ ، مرغ ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار