حکیمی پور در نشست خبری:

گروه‌های اصلاح طلب به یک لیست و صدای واحد برسند

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: نظام جمهوری اسلامی یک قانون احزاب دارد و اجازه فعالیت حزبی به همه را داده است؛ در این دوره کمیسیون ماده 10 احزاب و جمعیت‌ها فعال و مجوزهای جدید به احزاب اعطا شده است؛ که امیدواریم مجمع عمومی خانه احزاب تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، «احمد حکیمی‌پور» رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در نشست خبری که برای تشریح جزئیات همایش روز پنجشنبه اصلاح‌طلبان برگزار شد، با بیان اینکه اتحاد اصلاح‌طلبان روز به روز بیشتر می‌شود اظهارداشت: با توجه به تجربه و بازنگری در حوادث گذشته هدف و تلاش ما این است که وحدت اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات 92 بیشتر هم بشود.  
 
وی با اشاره به اینکه سازوکار تشکیلاتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از پایین به بالاست تصریح کرد: ما قصد داریم که این سازوکار را تحکیم کنیم.

حکیمی‌پور با بیان اینکه برگزاری همایش روز پنجشنبه برای ما بسیار مهم است ابراز کرد: تلاش ما این است که برنامه‌های تصویب شده از سوی شورای هماهنگی را اجرایی کنیم؛ لذا آن چیزی که ما می‌گوییم آن چیزی نیست که قطعا اتفاق می‌افتد. 

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه صحبت‌هایش و درباره طرح ائتلاف ملی اصلاح‌طلبان که توسط مصطفی کواکبیان مطرح شده بود گفت: این طرح چند ماه پیش در شورای هماهنگی مطرح شد و اصلاحاتی روی آن صورت گرفت لذا گروه‌های دیگر طرحی شبیه این را داشتند؛ نتیجه این شد که ما همایش روز پنجشنبه را لازم داریم و این طرح در همایش‌های بعدی تکمیل خواهد شد.  
 
حکیمی پور با بیان اینکه حوزه کاریمان را در سه سطح پیش می‌بریم اظهارداشت: افزایش مشارکت مردم و رفع مواضع حضور سلیقه‌ها در انتخابات و همچنین انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان از جمله اهداف ماست. 

 رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره نقش و جایگاه شورای مشورتی محمد خاتمی در تصمیم‌سازی برای اصلاح‌طلبان گفت: شورای هماهنگی مجموعه‌ای است که همه گروه‌های ثبت شده اصلاح طلبان در آن حضور دارند؛ در شورای مشورتی محمد خاتمی افراد حقیقی حضور دارند؛ بسیاری از اعضای شورای مشورتی و شورای هماهنگی با یکدیگر مشترک هستند و بخش‌های مشترکی هم با یکدیگر دارند.  
 
وی در ادامه افزود: بعد از عید تمامی اصلاح‌طلبان به نقطه الحاق خواهند رسید؛ همه گروه‌های اصلاح‌طلب باید به نقطه‌ای برسند که از آن یک لیست و صدا بیرون بیاید. 

حکیمی‌پور در ادامه صحبت‌هایش گریزی هم به مجمع عمومی خانه احزاب زد و در همین باره گفت: نظام جمهوری اسلامی یک قانون احزاب دارد و اجازه فعالیت حزبی را به همه داده است؛ در دوره آقای روحانی کمیسیون ماده 10 احزاب و جمعیت‌ها فعال شده و مجوزهای جدید به احزاب اعطا شده است؛ امیدواریم مجمع عمومی خانه احزاب تشکیل شود.  
 
دبیر کل حزب اراده ملت ایران در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: هر تشکل اصلاح‌طلبی که پروانه مجوز از وزارت کشور داشته باشد درخواست عضویت در شورای هماهنگی را داده است.  
 
دبیر کل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه برای عضویت احزاب در کمیته انتخابات شورای هماهنگی یک مقدار کار را آسان گرفته‌ایم اظهارداشت: این کار را از این جهت انجام داده‌ایم تا احزاب بیشتری بتوانند در انتخابات به ما ملحق شوند؛ کسی که قانون وی را از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محروم نکرده باشد مانعی برای حضور و فعالیت ندارند.  
 
حکیمی‌پور درباره درخواست حزب ندای ایرانیان برای حضور در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: حزب ندای ایرانیان دو درخواست برای ما ارسال کرده است یک درخواست برای عضویت در شورای هماهنگی و درخواست دیگر برای عضویت در کمیته انتخابات؛ که در شورای هماهنگی علاوه بر مجوز نیاز به صدور پروانه هم هست که این پروانه بعد از برگزاری کنگره صادر خواهد شد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تصویب ، طرح ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار