سفر استانی وزير دادگستری به استان بوشهر/2

وزير دادگستری: برای مبارزه با مفاسد هیچ مسامحه‌ای در کار نیست

وزير دادگستری گفت: تحقق امنيت در كشور در سايه همدلی، انسجام، هماهنگی و تعامل مثبت بين قوا بوده است و بدون شك دستگاه قضايی نيز نقش بی بديل و تعيين كننده‌ای در ايجاد اين امنيت داشته است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين «مصطفی پورمحمدی»‌، صبح امروز و در خلال برنامه‌های سفر به استان بوشهر در نشست شورای قضايی اين استان گفت: يكی از ايرادها و آسيب‌های جدی در شرايط كنونی جامعه اين است كه كمبودها، مشكلات و ضعف‌ها بيش از اقدامات و فعاليت‌های مثبت برجسته می‌شوند.
 
وی با بيان اينكه دولت يازدهم به دنبال توجيه‌گری در خصوص واقعيت‌های موجود جامعه نيست، بر لزوم ترويج فرهنگ شكرگزاری در جامعه نيز تاكيد و تصريح كرد: متاسفانه سايه نقد غير منصفانه، بدبينی، سياه بينی و نقصان بينی بر فضای ذهنی و رسانه‌ای جامعه حاكم است و بيش از دهها اقدام برجسته و كارهای ارزشمند در كنار اين ضعف‌ها چندان جلوه‌ای ندارند كه اين از مشكلات و ضعف‌های جدی اجتماعی ماست.
 
وزیر دادگستری به تحريم‌های ظالمانه و انواع تهديدها از سوی غرب عليه جمهوری اسلامی در طول ساليان متمادی اشاره كرد و افزود: اگر چه تيغ اين تحريم‌ها با همت و تدبير دولت يازدهم اكنون كندتر شده، اما بدون شك با برداشته شدن اين فشارها، ايران حتی به بهشت سرمايه گذاری برای بسياری از فعالان و سرمايه گذاران جهانی تبديل خواهد شد.
 
 تحريم‌های ظالمانه در قبال ايران چندان تاثير گذار نبوده‌اند
 
وزير دادگستری با اشاره به موضوع كاهش محسوس قيمت نفت در چند ماه اخير، اين اقدام را خودزنی غرب و برخی حاميان اسكتبار دانست و گفت: اين بيانگر آن است كه تحريم‌ها حتی به اذعان خود تحريم كنندگان چندان اثرگذار نبوده و آمارها نشان می‌دهد كه كشور عربستان با كاهش درآمدی افزون بر 150ميليارد دلار در اين زمينه مواجه شده و اين در حالی است كه فعاليت‌های سرمايه گذاری و بورس ايران، تغيير محسوسی نسبت به قبل از كاهش قيمت نفت نداشته و كشور چندان حالت فوق‌العاده‌ای در اين زمينه به خود نگرفته است.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در اين خصوص اظهار كرد: عزم دولت يازدهم اين است كه فشارهای ظالمانه تحريم‌ها در چارچوب حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ايران برداشته شود و با اشاره به موضوع امنيت حاكم بر كشور با وجود همه فشارها و تحريم‌های ظالمانه گفت: تحقق اين مهم در سايه همدلی، انسجام، هماهنگی و تعامل مثبت بين قوا بوده است و بدون شك دستگاه قضايی نيز نقش بی بديل و تعيين كننده‌ای در ايجاد اين امنيت داشته است.
 
وی الكترونيكی كردن و تكيه بر ساختارهای نرم افزاری برای ارائه خدمات مطلوب به مردم را در حوزه‌های مختلف يادآور شد و ادامه داد: راهبرد اساسی در اين زمينه، جلوگيری از هزينه‌های اضافی و كاهش حجم نفوذ و دخالت دولت در حوزه اجرايی است.
 
در مساله فساد قصد مسامحه نداريم
 
وزير دادگستری به عزم دولت و تعامل مثبت ميان قوا در موضوع مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در جامعه نيز اشاره كرد و گفت: فساد پديده بسيار زشتی است كه وجدان را آزار می‌دهد و ما در عمل مبارزه با فساد هماهنگ بوده و اقدامات و كارهای ارزشمندی نيز در اين زمينه از سوی دولت انجام شده است.
 
وی با بيان اينكه در حال حاضر همه دستگاه‌ها در بالاترين سطح از مبارزه با فساد قرار دارند اظهار داشت: قصد نداريم با مسامحه از كنار مساله فساد عبور كنيم و امروز شاهد بيشتر شدن اميدواری‌ها نسبت به اين مساله هستيم.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در بخش ديگری از سخنانش، مشكلات اقتصادی و عمومی را دو مساله مهم دانست و تصريح كرد: بحث مشكلات عمومی كه مقدم بر مشكلات ديگر است، ناشی از ضعف دستگاه‌های اجرايی است و در صورت رفع اين مشكلات می‌توانيم از شرايط خطر عبور كنيم.
 
وی در پایان خاطرنشان كرد: دولت به جد به مقوله محدود سازی و كوچك كردن خود می‌پردازد و در دولت تلاش داريم بودجه دستگاه‌های اجرايی را كنترل كرده و هزينه‌ها را كاهش دهيم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار