به منظور افتتاح دو سد؛

معاون اول رئیس جمهور وارد فرودگاه خرم آباد شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر نیرو و وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور سفر یک روزه برای افتتاح دو سد مروک و ایوشان و بازدید از برخی پروژه ها وارد استان لرستان شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر نیرو و وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور سفر یک روزه برای افتتاح دو سد مروک و ایوشان و بازدید از برخی پروژه ها وارد استان لرستان شدند.
 
در مراسم استقبال از معاون اول رئیس جمهور در محل فرودگاه خرم آباد استاندار لرستان و معاونان استاندار و مدیران کل برخی دستگاههای استان حضور داشتند.
 
معاون اول رئیس جمهور به محض ورود به فرودگاه خرم آباد از طریق بالگرد راهی محل افتتاح سد مروک شد.
 
استاندار لرستان در حاشیه مراسم استقبال با اشاره به جزئیات برنامه های امروز معاون اول رئیس جمهوری گفت: ابتدا سد مروک در شهرستان دورود و سپس سد ایوشان در حوزه شهرستان خرم آباد با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری صورت گرفته برای افتتاح سد ایوشان ۱۲۰ میلیارد تومان و سد مروک نیز ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.
 
استاندار لرستان بیان داشت: حجم ذخیره آب سد ایوشان ۵۲ میلیون متر مکعب بوده که موجودی آن هم اکنون ۲۳ میلیون متر مکعب است و همچنین حجم ذخیره آب سد مروک نیز ۵۵ میلیون متر مکعب بوده که هم اکنون موجودی آب آن ۲۱ میلیون متر مکعب است.
 
بازوند با بیان اینکه ۵۶ درصد اعتبارت اختصاص یافته برای اجرای سد ایوشان طی سالهای ۹۲و ۹۳ بوده است گفت: همچنین ۴۷ درصد اعتبارات اختصاص یافته به سد مروک نیز مربوط به این سالها بوده است.
 
وی یادآور شد: هر کدام از این دو سد ۱۰ سال زمان برده است که به مرحله افتتاح و بهره برداری برسند.
 
استاندار لرستان گفت: طی امسال این دومین سفر معاون اول رئیس جمهور به استان بوده که این امر نشان دهنده توجه ویژه دولت به مناطق محروم است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.