مدیرعامل بنیاد تعاون وتوسعه کارآفرینی زنان خبر داد

تشکیل تعاونی‌های "زنان" در قالب خوشه‌های تولید

مدیرعامل بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان کشور از برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه مشاغل خانگی و خرد خبر داد و اختصاص ردیف اعتباری ویژه توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها در بودجه سال 94 را خواستار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،کبری محمدی اظهار کرد: امسال بیشترین توان و برنامه خود را در حوزه آموزش منجر به اشتغال پایدار گذاشته‌ایم و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه اشتغال خانگی و کسب و کارهای خرد و کوچک را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیتهای بالای تعاونی‌های زنان، افزود: تنوع کار در تعاونی‌های زنان بسیار است و در بسیاری از گرایش‌ها به خوبی جواب داده‌اند لذا امسال درصددیم در کنار راه‌اندازی تشکل‌های تعاونی زنان، اتحادیه‌های زنان را هم ایجاد کنیم.

محمدی با بیان اینکه ایجاد تعاونی‌های زنان در قالب خوشه‌های تولیدی دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر خوشه‌های تولید فرش از تهیه مواد اولیه تا فروش فرش ایجاد شده و در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، خوزستان و کهریزک تهران دایر کرده‌ایم که اشتغالشان پایدار بوده است.

مدیرعامل بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان کشور از راه‌اندازی تعاونی‌های تخصصی بازاریابی خبر داد و گفت: تعاونی‌های زنان علیرغم کیفیت بالای تولیدات، در زمینه فروش محصولات با مشکل مواجه هستند از این رو انتظار داریم با ایجاد تعاونی‌های تخصصی زمینه بازاریابی محصولات آنها را فراهم و به شناسایی بازار فروش تولیدات بانوان کمک کنیم.

وی در پایان آمادگی بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان را برای واگذاری‌های دولتی اعلام و تصریح کرد: قرار است تا واگذاری‌ها به پیشنهاد دولت از طریق اتاق تعاون ایران صورت گیرد و ما نیز آمادگی داریم که به عنوان یکی از مجریان واگذاری در شناسایی تعاونی‌ها همکاری کنیم.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار