پاداش یک و نیم میلیاردی برای برخی مدیران

گویا قرار نیست اتاق تعاون زمینه‌های توسعه را در برنامه کاری خود قرار دهد و این اتاق همانند دو اتاق دیگر بازرگانی و اصناف از دولت تدبیر و امید بهرمند شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع عمومی اتاق تعاون در سکوت کامل خبری برگزار شد و حتی با وجود مراجعه برخی از اصحاب رسانه به درب مجتمع اقامتی صداوسیما در خیابان ملاصدرا حراست این مجموعه بعد از هماهنگی با برخی از افراد از حضور خبرنگاران در سالن همایش های این مجتمع رفاهی جلوگیری کرد.

این درحالی است که با گذشت بیش از یک سال از یک انتخابات پر حاشیه در اتاق تعاون و انتخاب هیات رییسه جدید هنوز هیچ اتفاقی خاصی در این حوزه رخ نداده است و هنوز بسیاری از قول هاو مساعدتها در حد همان حرف زدن باقی مانده است.

همین امر سبب شده است که نارضایتی ها از این نوع مدیریت جدید بیشتر شود و اعضای اتاق به طرق مختلف اعتراض خود را بیان کنند به طوری که برخی از آنها با مراجعه به خبرنگاران حاضر در محل از برخی اتفاقات و تصمیم های رخ داده در اتاق ناراضی بودند به طوری که آینده این نماینده تعاونی ها در اقتصاد کشور را روشن نمی دیدند.

 یکی از اعضای اصلی اتاق تعاونی ایران در گفتگو با ایلنا در خصوص آخرین تحولات در اتاق گفت: اتاق تعاون به عنوان نماینده تعاونی‌های کل کشور در بخش های مهمی از مراکز تصمیم گیری اقتصادی کلان کشور حضوردارد اما تاکنون هیچ حرکت مثبتی در این حوزه که به نفع تعاونی ها باشد، صورت نگرفته است.

وی افزود: همین امر نشان می دهد که این دسته از آقایان دارای تخصص لازم و توانایی برای کمک به بخش تعاون نیست که نشانه آن نیز همین عدم تغییرات در وضعیت تعاونی های کل کشور است.

این عضو اتاق تعاونی به هزینه های سرسام آور و غیر ضروری اتاق اشاره کرد و گفت:در حالی که ما در خیابان خرمشهر یک ساختمان نیمه ساز داریم آقایان ساختمان جدیدی را در میدان ولیعصر اجاره کرده اند.

این مقام مطلع افزود: مطابق برنامه ریزی های قبلی قرار بود این آقایان از محل کسب درآمدهای اتاق این ساختمان نیمه کاره را تمام کنند مخصوصا از محل برگزاری نمایشگاه ساختمان اما علاوه بر اینکه این کار را انجام نداده اند ساختمان بزرگی در میدان ولیعصر  اجاره کرده اند که برای آن 1 میلیارد و 500 میلیون پول پیش و 55 میلیون تومان ماهیانه قرار است اجاره بدهند. معلوم نیست اگر این آقایان این مقدار درآمد دارند، پس چرا ساختمان نیمه کاره مجمع را تمام نمی کنند که این همه هزینه و اسراف از جیب اعضای اتاق تعاون پرداخت نشود.

این عضو اتاق تعاونی ایران به منابع درآمدی اتاق اشاره کرد و گفت:منابع اتاق عموما از سه محل تامین می گردد که اصلی‌ترین آن همین نمایشگاه ساختمان است که آنهم دیگر برگزار نمی‌شود که البته این عدم برگزاری خود دلایل مفصلی دارد که قابل بحث است و فرصت جداگانه‌ای می‌طلبد.

دیگر محل درآمد هم 3 در هزار و 1 درهزار است که آنهم در عمل صفر است چون صادراتی صورت نمی‌گیرد که بخواهند آز آن محل درآمد کسب کنند و در آخر هم میزان حق عضویت است که رقمی را شامل نمی‌شود.

این مقام مسوول با ابراز نگرانی در خصوص آینده اتاق گفت:معلوم نیست این آقایان با وجود این کاهش درآمدها چطور می‌خواهند ماهی فقط 55 میلیون تومان پول اجاره ساختمان بدهند.

وی سپس به مجمع عمومی اتاق تعاون اشاره کرد و گفت: در گزارشی که امسال بازرسان اتاق ارائه کرده اند اتاق تعاون 7 میلیارد ریال زیان داده است اما نکته جالب اینجاست با وجود این زیان دهی آقایان برای خودشان 1 میلیارد و پانصد میلیون ریال پاداش در نظر گرفته اند در حالیکه معمولا از سود پاداش می دهند نه از زیان که این هم از دیگر عجایب این هیئت رئیسه است.

این مقام مسوول با اشاره به شرایط پس از برجام گفت: در طی یک ماه گذشته نزدیک به 20 هیات اقتصادی از کشورهای غربی و اروپایی وارد کشور شده است و تمام این هیاتها به اتاق بازرگانی رفته‌اند وعملا بخش تعاون هیچ بهره ای از حضور این هیات ها نبرده است که مهمترین دلیل محرومیت بخش تعاونی از این فرصت استثنایی  نداشتن تخصص لازم از سوی اعضای هیات رییسه است.

وی تصریح کرد: وقتی هیات رییسه همگی از تعاونی های مصرف تشکیل شده باشند و حتی دو تا سه نفر از آنها خارج ازمجموعه تعاونی ها باشد نتیجه بهتر از این نمی شود.به طور مدیر عامل بانک توسعه تعاون الان جزو تصمیم گیران اصلی تعاونی های کشور هستند در حالیکه ایشان فقط به صورت اسمی یک تعاونی تاسیس کرده اند.

وی افزود: متاسفانه این آقایان به دلیل ناآشنایی با مشکلات بخش تولید و کشاورزی دغدغه تولید و صادرات ندارند و برای همین بخش تولید همچنان در محرومیت به سر می برد.

 وی تصریح کرد:در طول این یکسال اتاق هیچ برنامه‌ای نداشته است چه برای بخش تولید و چه برای دیگر تعاونی‌ها و همچنان وضع به همین منوال است در صورتی که اتاق بازرگانی و اصناف هر هفته برنامه دارند و سیاست‌های کلان خود را درمیان مدت و بلند مدت اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: اینها همه به خاطر نبود تخصص و یک دست بودن هیات رییسه تعاونی‌های مصرف است.

منبع:ایلنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار