سرهنگ "آزوغ" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بسیج در اجرایی کردن رهنمودهای رهبری منتظر دیگران نمی‌ماند/ عشایر ذاتاً به برنامه‌های نظامی و جمعی عشق می‌ورزند

رئیس سازمان بسیج عشایر گفت: این بسیج به شکل گردان‌های "بیت‌المقدس"، "عاشورا" و "الزهرا(س)" سازمان یافته و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌ است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ عشایر ایران زمین، مظهر اقتدار و قدرت ایران اسلامی بوده و توانسته‌اند همواره نمادی از انسجام ملی باشند.

بدین منظور با سرهنگ "دوستعلی آزوغ" رئیس سازمان بسیج عشایر به گفتگو نشستیم.

باشگاه خبرنگاران: اقدامات و نقش‌ بسیج عشایر در راستای رسیدن به امنیت پایدار چیست؟

- امنیت پایدار دارای مؤلفه‌های فراوانی بوده که عمده‌ترین آن، حضور مردم است که خوشبختانه در جمهوری اسلامی با توجه به اسلامی بودن و در رأس بودن ولایت‌فقیه و مخصوصاً اعتقاد خاصی که عشایر به نظام و ولایت دارند با حضور در تمام صحنه‌ها و عرصه‌ها مانند دفاع مقدس در قالب حوزه و پایگاه‌ها سازماندهی شده و بسیج عشایر به شکل گردان‌های "بیت‌المقدس"، "عاشورا" و "الزهرا(س)" سازمان یافته و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند.




باشگاه خبرنگاران: وظیفه سازمان بسیج عشایر در اقتصاد مقاومتی و خصوصاً بخش کشاورزی چگونه تعریف شده است؟


- در وهله اول و بخش مهم آن آموزش است. آموزش عشایر ساکن و کوچرو که هم دامدار و هم کشاورز هستند و تشویق به تشکیل تعاونی و حرکت دادن مردم از اقدامات سنتی به صنعتی و علمی از وظایف این سازمان است.

باشگاه خبرنگاران: رزمایش‌های بسیج عشایر چه تأثیری بر اتحاد و انسجام ملی داشته است؟

- عشایر ذاتاً به برنامه‌های نظامی و جمعی عشق می‌ورزند. متأسفانه ما نتوانستیم از استعداد واقعی گردان‌های بسیج عشایری بهره ببریم، اما سران اقوام، عشایر و ایلات ما هم با حضور و هم با سوگند، وفاداری و اتحاد خویش را به نظام ولایت ثابت و انسجام خویش را به رخ جهانیان کشیدند که نمونه بارز آن رزمایش وحدت اقوام و عشایر بسیجی بود که در چند ماه گذشته در "کرمانشاه" برگزار شد و عشایر در آنجا ایرانی را به مقیاس کوچک در معرض دید مردم کشورمان به نمایش گذاشتند.




باشگاه خبرنگاران: سیاستگذاری‌های اقتصادی برای مشخص کردن راهبردهای کلان توسعه‌ای بسیج چیست؟ در این سازمان به عنوان زیرمجموعه بسیج چگونه تعریف شده است؟


- با وجود رهنمودهای مقام معظم رهبری با محور "اقتصاد مقاومتی"، متأسفانه هنوز از سوی دستگاه‌های مسئول فعلاً این موضوع روی ریل قرار نگرفته است.

سازمان بسیج مستضعفین و به طور خاص"بسیج عشایری" معمولاً در اجرایی‌ کردن این رهنمودها منتظر دیگران نمی‌ماند، به همین‌خاطر سردار نقدی ریاست محترم سازمان بسیج با توجه به محدودیت امکانات و ملزومات، استارت کار را زده و 50 هزار پروژه را به بهره بردای رسانده که نقش عشایر در این راستا مثال‌ زدنی است.





باشگاه خبرنگاران: دستاوردهای این سازمان از بدو تأسیس تاکنون و اقدامات مفید آن در سطح کلان چیست؟


- دستاوردهای این سازمان از دستاوردهای بسیج مستضعفین و سپاه جدا نیست؛ سازمان بسیج عشایری با افتخار به اینکه یکی از رده‌های بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران است، تاکنون در دفاع مقدس، سازندگی و پاکسازی مرزها و اینک با استقرار در مرزها و پر کردن خلأهای داخلی نقش مهمی ایفا کرده و در عرصه اقتصادی نیز با داشتن 2 درصد از جمعیت کشور، تأمین 27 درصد از مواد گوشتی و لبنی کشور را بر عهده داشته است.

گفتگو از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار