وزیر بهداشت:

در حوزه تبلیغات، کالاهای آسیب رسان گوی سبقت را از وزارت بهداشت ربوده‌اند

دکتر هاشمی گفت: آنچه مربوط به حوزه بهداشت است، برنامه‌هایی است که در دولتهای قبل هم بوده که امروز هم در حوزه پیشگیری در حال انجام است ولی بخشی از بهداشت و پیشگیری مربوط به عملکرد خود رسانه‌ها است که در کاهش یا ترویج یک فرهنگ نقش دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر هاشمی وزیر بهداشت در اولین کنگره ملی تروما در جمع خبرنگاران گفت: همه مشکلات تروما ناشی از تصادفات نیست و بیش از 25 درصد آن به دلیل نزاع‌های خیابانی و درگیری ها است که افراد جان خود را از دست می دهند، عواملی چون سقوط از ارتفاع و عدم رعایت حقوق مردم موثر است.

دکتر هاشمی گفت: وزارت بهداشت خیلی در رسانه‌ها ناقد نیست، مواد آموزشی که تهیه می کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد در بسیاری از موارد برای ترویج آن متحمل تبلیغات زیاد می‌شود و این در حالی است که کالاهای آسیب رسان و حتی رفتارهای آسیب رسان به راحتی در رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند و علی رغم تلاش وزارت بهداشت نمی‌توانند خیلی تاثیر گذار باشد و در این میان حضور و اعمال قانون باید بیشتر مطرح گردد و در بسیاری موارد تنها موعظه کار ساز نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار