اکنون زمان مناسبی برای کمک به بورس است /هشدار بورسی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به دولتمردان

فتحی پور گفت : اگر بازار تقویت نشود و هدایت نقدینگی به سمت تقویت بورس صورت نگیرد ،‌ سیاستهای ضد تورمی دولت هم با مشکل مواحه خواهد شد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ارسلان فتحی پور ،‌ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با ایران خبر ،‌ درباره شرایط حاکم بر بورس گفت :‌پایه های تزلزل در بورس از سال گذشته با افزایش نامتعارف قیمت خوراک پتروشیمی ریخته شد ،‌ همان زمان هم هشدارهایی دادیم که ادامه چنین وضعیتی باعث تضعیف بازار سرمایه می شود .
وی در ادامه با بیان اینکه سیاستهای ضد تورمی دولت به زیان بورس تمام شد ،‌گفت : امسال نیز برخی مسائل برروی بازار بورس تاثیر گذاشت که ‌ از جمله آن بالا نگهداشتن نرخ سود بانکی برای جمع آوری نقدینگی سرگردان در باراز ،‌ می باشد .
فتحی پور با تاکید بر اینکه بالانگهداشتن نرخ سود برای کاهش تورم ،‌معقول به نظر می رسد گفت : اما  این سیاست در مقابل باعث شد تا سرمایه ها به جای بازار پر ریسک بورس به سمت فضای کم ریسکتر بانکها برود و به شاخص سهام ضربه زد .
نماینده مردم کلیبر و خدا آفرین گفت : مشکلاتی که در سایه تحریم برای تولید و واردات کشور به وجود آمده است نیز بر فضای بورس تاثیر منفی گذاشته است .
وی با یبان اینکه قلب بازار مانند فلب گنجشک است ،‌ گفت :‌ حساسیت بازار به تحولات بسیار بالاست ،‌ با توجه به برآورده نشدن فضای انتظاری ای که در پی مذاکرات به وجود آمده بود ،‌ادامه روند تحریم ها به بازار آسیب بیشتری وارد کرد .
رییس کمسیسون اقتصادی مجلس گفت : همه این اتفاقات با پایین آمدن کم سایقه قیمت نفت همراه شد ،‌ طبیعتا با کاهش در آمد ناشی از فروش نفت ،‌ عایدی ارزی دولت نیز کاهش پیدا می کند و خود به خود نرخ دلار بالا می رود ؛ افزایش قیمت دلار  نیزبه زیان صنایع و سهام خواهد بود .
فتحی پور با اشاره به برخی خبرها درباره فشار بانک مرکزی بر بنگاهها برای پرداخت بدهی گفت :‌شنیده می شود بانک مرکزی قصد دارد برخی شرکتهایی را که در بورس حضور دارند ،‌به پرداخت بدهی هایشان وادار کند ،‌ اگر این کار بدون کمکهای جانبی به این شرکتها صورت گیرد ،‌ بورس بیشتر از این نیز دچار افت خواهد شد .
نماینده مردم کلیبر و خدا آفرین گفت : الان  زمان  مناسبی برای کمک به بورس است ،‌ بررسی بودجه را در پیش داریم و می توان با ارائه برنامه های اطمینان بخش و منسجم از سوی مدیریت جدید بورس و دولت، رونق را به تالار حافط بازگرداند .
وی در ادامه تاکید کرد : مجلس نیز آماده همکاری برای گنجاندن مشوقهای بورسی در بودجه می باشد .
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : به دولت و بدنه اقتصادی آن هشدار می دهم اگر بازار و بورس تقویت نشود  و هدایت نقدینگی به سمت بورس صورت نگیرد، در آینده نه چندان دور برنامه های ضد تورمی دولت نیز با مشکل مواجه می شود.

برچسب ها: فتحی پور ، بورس ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار