در برنامه "یک فیلم یک سلام"؛

فاطمه معتمدآریا: "یحیی سکوت نکرد" یک ایده‌ی انسانی دارد / تینا پاکروان: سلیقه سینمایی مردم رشد کرده است

تینا پاکروان گفت: من احساس می‌کنم مردم سلیقه شان رشد کرده و دوباره به سمت سینماها رو می آورند که این یک اتفاق بسیار مثبت و امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته نشست خبری فیلم "یحیی سکوت نکرد" باحضور "فاطمه معتمدآریا"، "ماهان نصیری ندا" بازیگر، "تینا پاکروان" تهیه کننده و "کاوه ابراهیم پور" کارگردان در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

"ماهان نصیری ندا" در ابتدا گفت: من از 3 سالگی در تیزر تبلیغاتی بازی می‌کردم و بازیگری را خیلی دوست دارم، حفظیاتم خیلی عالی بود، اینجور بود که بازیگری شدم.

"فاطمه معتمدآریا" در ادامه نشست افزود: "کاوه ابراهیم پور"سناریو این فیلم را به دست من رساند و حدود یک سال و نیم طول کشید تا به مرحله تولید برسیم که من هم با کمال میل پذیرفتم. جدای از سناریوی خوب، از "کاوه ابراهیم پور" پیش از این فیلم های کوتاه و تیزرهای تبلیغاتی عالی دیده بودم که این امر دلیل پذیرفتن من برای این کار بود.

"کاوه ابراهیم پور" کارگردان "یحیی سکوت نکرد" در ادامه نشست گفت: من برای انتخاب نقش ماهان از بیش از 100 کودک تست گرفتم که ماهان جز اولی ها بود که دوباره به عقب بازگشتیم و ماهان را برای بازی انتخاب کردیم. همکاری من هم با "تینا پاکروان" هم از زمان دانشگاه آغاز شد من و "تینا پاکروان" و "طلا معتضدی"باهم هم کلاسی بودیم.

وی در ادامه عنوان کرد: حضور "فاطمه معتمدآریا" یکی از دلالیل اصلی تولید این فیلم بود و اگر وی قبول نمی کرد شاید تولید آن اصلا شکل نمی‌گرفت.

"تینا پاکروان" در ادامه نشست گفت: من برعکس اینکه همه‌ی تهیه کننده‌ها انتخاب می‌کنند که کدام فیلم را بسازند در اینجا "کاوه ابراهیم پور" من را انتخاب کرد تا در فیلم حضور داشته باشم که آن هم به خاطر این بود که ما هم دانشگاهی بودیم و شناخت کامل روی هم داشتیم و از استعداد او باخبر بودم که نتیجه‌ی کار هم این فیلم شد.

"فاطمه معتمدآریا" در ادامه تصریح کرد: فیلم "یحیی سکوت نکرد" در بخش سینمای هنر و تجربه قرار گرفته است و مخاطبان و سینمایی‎ها یک فیلم خلاق و با تجربیات نو را نگاه خواهند کرد که فکر می‌کنم استانداردهای ساخت یک فیلم در آن رعایت شده است.

وی ادامه داد: نقش اول این فیلم که یحیی است را یک کودک 8 ساله بازی کرده ولی چون شخصیت اصلی این فیلم یک کودک است دلیل نمی‌شود فیلم درباره‌ی کودکان باشد این فیلم درباره‌ی آدم‌هایی است که سرجای خود نیستند و سن و سال فرق نمی‌کند چه کودک و چه بزرگسال هیچ کدام سرجای خود قرار ندارند.

"تینا پاکروان" درباره‌ی فروش فیلم در اکران عمومی عنوان کرد: بستگی دارد اکران فیلم در هنر و تجربه باشد یا اکران عمومی، من احساس می‌کنم مردم سلیقه شان رشد کرده و دوباره به سمت سینماها رو می آورند که این یک اتفاق بسیار مثبت و امیدوار کننده است.

"فاطمه معتمدآریا" در ادامه نشست در خصوص فیلم گفت: این فیلم یک پیام کلی و انسانی دارد. همه‌ی ما انسان‌ها یک خلوتی در خودمان داریم و در موقعیت‌هایی احساس خلاء داریم و معتقدم با دیدن این فیلم احساس خوبی به ما دست خواهد داد.

وی ادامه داد: این فیلم یک ایده‌ی انسانی در خود دارد و مخاطبانش همه‌ی مردم هستند و یکی از تجربیات خوب من در طول این سال‌ها است.

"کاوه ابراهیم پور" در ادامه نشست عنوان کرد: ما یک نقش مسن2تر داشتیم که "تورج منصوری" فیلمبردار مطرح سینما را برای بازی در آن دعوت کردیم که وی پذیرفت و "ندا جبرئیلی" نیز در این فیلم نقش دختر جوان ما را بازی کرد.

"تینا پاکروان" شعار این فیلم را اینطور گفت: و کودکانی که از باغچه سبز می‌شوند سکوت نخواهند کرد. این شعاری است که مفهوم فیلم در آن نهفته است.

بازیگر 8 ساله فیلم"یحیی سکوت نکرد" در ادامه عنوان کرد: تا حالا آرزوهایم برآورده شده من می‌خواستم با "فاطمه معتمدآریا" هم بازی شوم که موقعیتش در این فیلم پیش آمد. من فیلم را دوست داشتم به شما هم توصیه می‌کنم به دیدن این فیلم بیایید. این فیلم آرزوی من بود و خیلی فیلم خوبی است.

"فاطمه معتمدآریا" پس از ماهان گفت: سینما را دوست داشته باشید و مطمئنم با دیدن "یحیی سکوت نکرد" یک گام به جلو برمی دارید.

"کاوه ابراهیم پور" در ادامه تصریح کرد: من عاشق سینما هستم و از مردم می‌خواهم این عناوین هنر و تجربه یا سودای سیمرغ و هرچه که هست را کنار گذاشته و به دیدن فیلم ها بیایند.

تینا پاکروان در انتها خاطر نشان کرد: "یحیی سکوت نکرد" فیلمی است که روی پای خودش ایستاده، حرف خود را سرراست می زند و موضوعش مستقیم به جامعه بازمی گردد.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار