آنچه در روی خط تهران پنجشنبه این هفته گذشت؛

حکایت ساخت و سازهای غیر مجاز در جاده‌ی چالوس چیست؟ / خانه‌های آبی و آوار شدن شهروندان در پایتخت ادامه دارد

در روی خط تهران پنجشنبه این هفته پیگیر موضوعات نشست ساختمان مسکونی 15 واحدی 30 متری جی، مشکل آلاینده‌های محیط زیست در بزرگراه ستاری و ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای کندر در جاده چالوس بودیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وجود قنات‌ها در زیر ساختمان‌های مسکونی نقاط مختلف شهر تهران این روزها مشکلات بسیار از جمله آواره شدن شهروندان و بی خانمانی آن‌ها را بوجود آورده است.

ویران شدن ساختمان مسکونی 15 واحدی در 30 متری جی موضوعی بود که روی خط تهران پنجشنبه این هفته در سوژه اول خود به آن پرداخت.

خبرنگار روی خط تهران به میان اهالی 30 متری جی رفت تا موضوع را از نزدیک بررسی کند.

دریک هفته ی اخیر با ترک‌های بسیار در دیوارهای ساختمان 15 واحدی 30 متری جی مشکلات اهالی این ساختمان آغاز شد و کار به جایی رسید که ساکنان این ساختمان آواره و بی‌خانمان شدند.

با توجه به پیگیری اهالی ساختمان 15 واحدی 30 متری جی و مراجعه‌ی آن‌ها به مسئولان مرتبط با این موضوع این مشکل همچنان برطرف نشده است.

روی خط تهران موضوع را از معاون بهره برداری آبفای منطقه‌ی 5 تهران پیگیر شد.

وی در پاسخ ضمن توضیحاتی در خصوص دلایل فنی نشست‌های ساختمانی و انجام کارشناسی‌های انجام شده اظهار کرد: نشست‌های اخیر ساختمان 15 واحدی 30 متری جی ارتباطی به وجود آب ندارد ما در حضور ساکنان این ساختمان بین لوله‌ی کوچه و این املاک را حفاری کردیم.

وی ادامه داد: کارشناسی‌های دقیق و بررسی‌های لازم باید در داخل واحد‌های این ساختمان انجام و با شناسایی عامل تأخیر و نشست این ساختمان هر چه سریعتر مشکلات شهروندان برطرف شود.

خودچیانی در پایان گفت: بنابر نظر کارشناس دادگستری نشست ساختمان 15 واحدی 30 متری جی هیچ ارتباطی به وجود آب ندارد، ما آمادگی داریم در چارچوب قوانین و ضوابط موجود با همکاری سایر ارگانها و شهرداری بررسی لازم را انجام دهیم و به ساکنان این ساختمان کمک کنیم.

*مشکل وجود زباله‌ها و آلایندگی‌ آنها کی برطرف می‌شود؟

وجود زباله‌ها در نقاط مختلف تهران و ایجاد تپه‌های زباله‌ای و آتش زدن آن به دست برخی از شهروندان مشکلات آلاینده‌های محیط زیست بسیاری را به وجود آورده است.

جمع‌آوری زباله‌ها و آتش زدن آن‌ها در بزرگراه ستاری تقاطع بزرگراه آبشناسان در ناحیه‌ی 3 منطقه‌ی 5 موضوعی بود که در سوژه‌ی دوم  روی خط تهران پنجشنبه این هفته مطرح شد.

اهالی بزرگراه ستاری به روی خط تهران آمدند تا مشکلات آنها برطرف شود.

آنها گلایه دارند و بر این باورند: در گذشته در این بزرگراه تپه‌هایی وجود داشت و عده‌ای از شهروندان و شهرداری با عناوین مختلف ملک‌هایی را که صاحبانش به آنها مراجعه نکرده بودند تصرف کردند.

مشکل به جایی رسیده که پس از ساعت 11 و 12 شب زباله‌ها را در این محل آتش می‌زنند و مشکلات بسیاری از جمله ترددهای شبانه، آلایندگی صوتی، آلایندگی هوا و افزایش جمعیت جانوران و حشرات موذی را برای اهالی این منطقه بوجود آورده است.

روی خط تهران این موضوع را پیگیر خواهد شد امیدواریم هر چه سریعتر مسئولان چاره‌ای برای رفع این معضل بزرگ بیاندیشند.

*حکایت ساخت و ساز‌های غیر مجاز در جاده‌ی چالوس چیست؟

ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستای کندر واقع در جاده‌ی چالوس موضوع بود که روی خط تهران پنجشنبه این هفته در سوژه‌ی سوم خود به آن پرداخت.

ماجرا از این قرار است که با تغییر کاربری زمین‌های حاصلخیز کشاورزی در روستای کندر جاده‌ی چالوس و ساخت و ساز‌های غیر مجاز به دست ویلاسازان غیربومی و فرصت طلب مشکلات بسیاری را برای اهالی این روستا بوجود آورده است.

امیدواریم مسئولان هر چه سریعتر جلوی پیشرفت ساخت و سازهای غیر مجاز و از بین رفتن زمین‌های حاصلخیز کشاورزی در نقاط مختلف را بگیرند و چاره‌ای برای رفع این مشکل بیاندشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبفا ، ساختمان ، بررسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار