پیشگیری از وقوع جرم باید بر مبنای فرایند علمی استوار باشد

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان: پیشگیری از وقوع جرم باید بر مبنای فرایند علمی و پژوهشی استوار باشد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران‌، به نقل از روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که صبح امروز در محل سالن شهید بهشتی برگزار گردید بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرم باید بر مبنای فرایند علمی و پژوهشی استوار باشد.

وي افزود: توجه به مسائل علمی و پژوهشی باید در راس مسائل پیشگیرانه قرار گیرد و کارهای پیشگیرانه از پشتوانه علمی برخوردار شود.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم فرایندی است که در آن کار علمی مهمترین عامل پیشرفت و اثربخشی است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار داشت: اگر پیشگیری به صورت مقطعی و بدون پشتوانه علمی صورت پذیرد اثربخش نخواهد بود و منتج به نتیجه نمی گردد.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: نگاه به موضوع پیشگیری باید عالمانه و کاربردی باشد تا با این تغییر نگاه و زاویه دید اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش آسیب ها و جرائم در جامعه شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم نیاز به تحقیق و پژوهش دارد بر استفاده از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی تاکید کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز بر تشکیل شورای پیشگیری در شهرستانهای استان تاکید کرد و بیان داشت: شورای پیشگیری باید در کل استان فعال شود.

محمدعلی حمیدیان افزود: راه اندازی کارگروه سلامت اجتماعی یکی از برنامه های محوری معاونت پیشگیری در سال 94 است.

وی از برگزاری همایش ملی ریش سفیدان و معتمدان در خصوص مشارکتهای مردمی و نقش ریش سفیدان در پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و تاکید کرد: باید توانمندیهای مبلغین مذهبی در سال جدید ارتقا یابد.

حمیدیان برنامه های پیشگیرانه در انتخابات پیش رو و کاهش سوانح رانندگی، آموزش و تربیت مربی در موضوع طلاق، برگزاری طرح امید و مطالعه و بررسی جرائم هدف را از دیگر برنامه های سال جدید عنوان کرد.

در پایان از اعضاء کارگروه علمی و پژوهشی شورای پیشگیری با اهداء لوح و هدایا تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار