در گفتگوی فضائلی با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

دلایل عدم حضور چهره‌های دولت در همایش سراسری اصلاح‌طلبان/ اقدام دولت هوشمندانه بود

کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای گفت: عدم حضور نمایندگان دولت در همایش اصلاح‌طلبان را باید مثبت ارزیابی کرد و آن را ناشی از برداشت و ارزیابی صحیح دولت از وضعیت جریان اصلاح طلب دانست.

"مهدی فضائلی" کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگارا، با اشاره به اینکه علی رغم تلاش برگزارکنندگان همایش اصلاح‌طلبان برای حضور اعضای دولت، هیچ نماینده دولتی در این همایش شرکت نکرد، گفت: این اقدام دولت را باید مثبت ارزیابی کرد و آن را ناشی از برداشت و ارزیابی صحیح دولت از وضعیت جریان اصلاح طلب و از جایگاه و موقعیت خودشان بدانیم.

فضایلی تصریح کرد: به طور طبیعی دولت برگزارکننده انتخابات است و حضور نماینده‌اش در یک همایشی که رویکرد اصلی آن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، می‌توانست شائبه‌های زیادی را بوجود آورد که خوشبختانه دولت با هوشمندی حضور پیدا نکرد.  
 
این کارشناس رسانه‌ای اصولگرا تصریح کرد: این عدم حضور می‌تواند نشان دهنده نوع تحلیل و نگاه دولت به جریان اصلاحات باشد، به این معنا که دولت نمی‌خواهد پیوند مشخص و علنی میان خود و این جریان برقرار کند و علی رغم اصراری که جریان اصلاحات دارند که دولت را برآمده از خودشان معرفی کنند، اما عدم حضور دولت بیانگر این امر است که دولت چنین اعتقادی ندارد و خودشان را وامدار این جریان نمی‌شناسند.  
 
فضایلی اظهار داشت: ارزیابی جایگاه جریان اصلاحات از ناحیه دولت یکی دیگر از عدم دلایل حضور دولت در این همایش است، بدین صورت که دولت جایگاه این جریان را قدرتمند و گسترده نمی‌داند، ضمن اینکه این همایش هم نتوانسته بود تمامی طیف‌ها و جریانات متبوعش را جمع کند.
 
وی با بیان اینکه اتخاذ مواضع افراطی در این همایش دلیل دیگری برای عدم حضور نماینده دولت بود، تصریح کرد: شرکت کنندگان در این همایش نشان دادند ادامه دهنده جریان فتنه 88 هستند و نمی‌خواهند مرزبندی میان خود و حوادث این فتنه ایجاد کنند.  
 
فضایلی در پایان خاطر نشان کرد: با مطالبی که پیرامون سران فتنه در این همایش مطرح شد و خط قرمزی که نظام در این مسئله دارد نشان داد دولت نمی‌خواهد با چنین جریانی پیوند و ارتباط برقرار کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: همایش ، دولت ، فضائلی ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار