فانی در هفتمین مجلس دانش آموزی عنوان کرد:

آموزش و پرورش به دنبال یک تربیت متوازن و همه جانبه در راستای شش ساحت تربیتی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی 6 ساحت تربیتی پیش‌بینی شده است که آموزش و پرورش باید به این 6 ساحت تربیتی دقت و توجه داشته باشد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه هفتمین دوره مجلس دانش آموزی که صبح امروز(یکشنبه) در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد با بیان به اینکه در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی 6 ساحت تربیتی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: تربیت اخلاق اعتقادی نخستین ساحت تربیتی است و دانش آموز ما در مدرسه باید اخلاق مدار و معتقد تربیت شود.

وی ادامه داد: تربیت علمی دومین ساحت تربیتی محسوب می‌شود به این ترتیب که دانش آموزان در مدارس باید تا آخرین دستاوردهای علمی متناسب با سن و توان یادگیری برخوردار شود.

فانی با بیان اینکه تربیت زیبا شناختی و هنری سومین ساحت تربیتی است، افزود: یک شهروند علاوه بر آنکه باید در ابعاد اخلاقی، اعتقادی و علمی سرآمد باشد در امور هنری و زیبا شناختی نیز متبهر باشد و به طور یقین فردی که فاقد روحیه هنری و زیبا شناختی باشد در زندگی فردی واجتماعی خود موفق نخواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش از تربیت جسمانی و بدنی به عنوان چهارمین ساحت تربیتی سخن گفت و عنوان کرد: تربیت حرفه‌ای و اقتصادی ساحت پنجم تربیتی به شمار می‌آید.امروز یکی از مشکلات جدی جامعه امروز ما مشکلات اقتصادی است  و هر کدام از دانش آموزان‌ در مدارس باید بتوانند در این حوزه باری از دوش بردارند و در راستای تحقق این ساحت می‌بایست به مهارتهایی مسلط شوند.

فانی با اشاره به اینکه تربیت سیاسی و اجتماعی ششمین ساحت تربیتی محسوب می‌شود گفت: یکی از کارکردهای تربیت سیاسی و اجتماعی تشکیل مجلس دانش آموزی است که تشکیل شوراهای دانش آموزی در مدارس، مناطق و سپس در استان و امروز تشکیل مجلس دانش آموزی ماحصل سلسله مراتب حضور دانش آموزان‌ در صحنه های اجتماعی و سیاسی به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی به دنبال آن است که یک تربیت متوازن و همه جانبه در راستای شش ساحت تربیتی دست یابد گفت: جوامع بشری از تربیت تک ساحتی لطمه‌های بسیاری دیده اند. بنابراین لازمه تربیت متوازن و همه جانبه اعتدال در امور است به طوری که جریانات انحرافی که امروز شاهد آن هستیم همانند داعش در یک حوزه ورود پیدا کردند و مابقی حوزه‌ها را بی‌توجه بودند.بنابراین در آموزش و پرورش تربیت همه جانبه، اعتدال گرایی برهمه امور و ایجاد امید در نسل امروز دنبال می‌شود.

برچسب ها: تربیت ، ساحت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار