سرمایه گذاری در اردبیل؛

سرمایه گذاری در اردبیل سیر صعودی گرفته است

خدابخش استاندار اردبیل گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل سیر صعودی به خود گرفته و روز به روز بر حضور سرمایه گذاران در اردبیل افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یکی از سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که در این راستا اقدامات بسیار اساسی توسط دولت انجام شده است.

با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در این برهه کنونی که نمود زیادی پیدا کرده است دولت یکی از راهکارهای اساسی پویایی اقتصاد کشور را جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می داند.

استان اردبیل یکی از استانهای مستعد کشور در حوزه های گردشگری، کشاورزی، معدن، صنعت و توریسم است که احیای این ظرفیتهای عظیم توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند توسعه استان را رقم بزند.

با تلاش مسئولان استان در طول یکسال و نیم گذشته گام های محکمی در حوزه سرمایه گذاری برداشته شده است که مهمترین این سرمایه گذاریها آغاز اجرای کارخانه فولاد مشگین شهر ، کارخانه صادرات میوه مشگین، ایجاد آبدرمانی های مدرن، کارخانه شیرآلات قهرمان و هتل های بزرگ است که با اتمام این پروژه ها تحول عظیمی در حوزه اشتغال و اقتصاد استان اردبیل برداشته می شود.

سه معدن بزرگ استان اردبیل توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی احیا می شود

به گفته خدابخش استاندار اردبیل سه زون بزرگ قیزل اوزن خلخال، باقرو اردبیل و سبلان مشگین شهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی احیا می شود و ظرفیت های عظیمی در حوزه معدن در این زونها وجود دارد.

سرمایه گذاران بخش خصوصی با توجه به پتانسیل های بالای معدن استان قرار است برای مطالعه سه زون این استان 45 میلیارد تومان هزینه کند و از 20 زون مهم کشور سه زون متعلق به استان اردبیل است.

کمیسیون بهبود فضای کسب و کار جهت حمایت از سرمایه گذاران راه اندازی شده است

به گفته پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی استان کمیسیون بهبود فضای کسب و کار جهت حمایت از سرمایه گذاران در استان راه اندازی شده است تا روند سرمایه گذاری در استان تسهیل شود.

یکی از رکن های اساسی برای جذب سرمایه گذاران فراهم کردن زیرساختهای سرمایه گذاری از جمله گمرک، منطقه ویژه اقتصادی، منطقه آزاد و فرودگاه است که استان اردبیل دارای این ظرفیت های بسیار عظیم است.

در گذشته بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ وقتی با مانع ها و بروکراسی های اداری زیادی روبرور شدند از سرمایه گذاری در منطقه خودداری کردند که این امر باعث عدم توسعه استان در عرصه های مختلف شده است.

مهمترین راهکار ایجاد اشتغالزایی سرمایه گذاری بخش خصوصی است

استاندار اردبیل با اشاره به مشکل بیکاری در استان گفت: با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان می توان گام بزرگی در حوزه اشتغالزایی برداشت.

استان اردبیل یکی از استانهای بالقوه کشور در عرصه های مختلف است که علارقم داشتن ظرفیتها و پتانسیل بالا متاسفانه در گذشته بدلیل عدم سرمایه گذاری توسعه نیافته است بی شک با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فراهم کردن زیرساختهای سرمایه گذاری می توان علاوه بر توسعه استان در عرصه های مختلف شاهد تحول عظیمی در حوزه اشتغالزایی بود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، جذب ، سرمایه ، گذار ، سیر ، صعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.