جهت کاهش بیکاری؛

سهم اشتغال در بودجه ۹۴ کافی نیست

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: در سال ۹۴ اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان به حوزه رفاه اجتماعی اختصاص یافت که سهم اشتغال در این اعتبار کم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ، عباس قائدرحمت در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان دورود اظهارداشت: تا پایان این دولت باید هشت میلیون اشتغال ایجاد شود.

وی با توجه به اهمیت توسعه فضای کسب و کار برای کاهش بیکاری، افزود: جمهوری اسلامی هم اکنون رتبه 100 را در فضای کسب و کار جهانی دارد که در این راستا باید تلاش کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: بیکاری یکی از مسائل مهم کشور است که با امنیت ملی رابطه مستقیم دارد و باید در کاهش نرخ بیکاری تلاش شود.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب با دسیسه‌های مختلف جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و تحریم های ظالمانه به مقابله با کشورمان پرداختند که موفق نشده‌اند.

قائدرحمت بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان راهی نداریم جز اینکه روی پای خودمان بایستیم و راه برون رفت از این موضوع توجه به اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به نفت در بودجه است.

وی عنوان کرد: در فشارهای اقتصادی گروه‌های آسیب پذیر جامعه مشکلات بیشتری دارند که باید توجه بیشتری به آنان شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال 94 مبلغ 50 هزار میلیارد تومان به حوزه رفاه اجتماعی اختصاص یافت که سهم اشتغال در این اعتبار کم است که با توجه به مسئولیت این جانب در کمیته اشتغال و کار آفرینی مجلس اظهار  نگرانی کردم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 مبلغ دو هزار میلیارد به کمیته امداد اختصاص یافت که یک هزار و 100 میلیارد تومان آن محقق شد و در سال 93 نیز دو هزار میلیارد تومان اختصاص یافت که در این سال هم تنها یک هزار و 200 میلیارد تومان آن محقق شد.

قائدرحمت گفت: 3.5 میلیون نفر بیکار در کشور داریم و  4.5 میلیون نفر در کشور مشغول به تحصیل هستند که نیاز به کار دارند و تا پایان این دولت باید هشت میلیون اشتغال ایجاد شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اشتغال ، اعتبار ، ازنا ، دورود ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.