قم؛

هفته ی هوای پاک هفته ای طلایی در استان قم

در استان قم به مناسبت بزرگداشت هفته هوای پاک اقدامات بخصوصی جهت تاثیر بر افکار عمومی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ با توجه به اینکه در ايران نيز بحران آلودگي هوا در تهران و هفت شهر آلوده آن شامل تبريز، مشهد، اراك ، اصفهان ، شيراز و اهواز ،  و قم  می باشد مسئولين ستاد اجرايي كاهش آلودگي هوا را بر اين داشت تا به منظور ايجاد حساسيت در بين اقشار مختلف جامعه ، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دي ماه را به عنوان روز ملي هواي پاك اعلام نمايند.

روز هواي پاك در دنيا تحت عناوين مختلف از جمله روز بدون خودرو، روز بدون دود و ... در كشورهاي مختلف نامگذاري شده و اقدامات خاصي در اين روز جهت تاثیربر افكار عمومي صورت گرفته است.

در شهر قم یک سری فعالیت هایی در این هفته به مناسبت روز هوای پاک به اجرا در امد از جمله فعالیت ها نواخته شدن زنگ هوای پاک در روز دوشنبه 29 دی ماه، با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استان در یکی از مدارس شهر مقدس قم  بود.

ازدیگر اقدامات انجام شده به مناسبت بزرگداشت روز ملی هوای پاک که مورداستقبال همشهریان قرار گرفت: ارائه تخفیف 20 درصدی مراکز معاینه فنی خودرو از روز 29 دی ماه به مدت یک هفته خواهد بود.

در پی تمامی این فعالیت ها سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری استان قم اضافه کرد: ماشینی‌ شدن زندگی افراد جامعه هم موجب کم ‌تحرکی آنها و دوری از ورزش شده به همین منظور یکی از برنامه‌هایی که توانستیم در این هفته ارائه دهیم مسابقات دوچرخه سواری  در سطح استان است.

محمدکاظم حججی در ادامه افزود این همایش در روز جمعه سوم بهمن ماه به مناسبت هفته هوای پاک برگزارمی شود.

وی در پایان افزود این مسابقات در دو رشته کورسی و کوهستان با حضورقهرمانان و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی به انجام خواهد رسید.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.