نگاهی بر حاشیه‌های جشنواره‌های فیلم فجر؛

بخت «فرخ‌نژاد» با سیمرغی که «عطاران» دزدید باز شد

افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با طعم انار خاطره انگیز شد، انارهایی که به بزرگداشت «جهانگیر الماسی» تعلق داشت.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران باشگاه خبرنگاران،  سی و دو سال از بزرگترین رخداد سینمایی ایران می گذرد و هر سال بازیگران و فیلمسازان، مشتاق تر از قبل در انتظار طلوع فجری دیگر می نشینند. قصه این اتفاق بین المللی که هنرمندان و هنر دوستان را در محفلی هنری گرد هم می آورد، هیچ سالی بدون حاشیه های جنجالی به آخر خط خود نرسیده است. این حاشیه ها در برخی موارد رنگی از طنازی به خود می گیرند و خاطره ای خوش در دفتر جشنواره به یادگار می گذارند. اکنون در آستانه برگزاری سی و سومین جشنواره بین اللملی فیلم فجر به مرور شاخص ترین این خاطرات پرداخته شده است.

افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با طعم انار خاطره انگیز شد. انارهایی که به بزرگداشت جهانگیر الماسی تعلق داشت. 

در این بخش از جشنواره  یک نوجوان در حالی که چرخی پر از انارهای خوش رنگ و قرمز را هدایت می کرد، یک انار به جهانگیر الماسی هدیه داد و او هم نوجوان را در آغوش گرفت.




مریلا زارعی یکی دیگر از خاطره سازان جشنواره فیلم فجر است. تعظیم و بوسه او بر دستان مهری شیرازی صحنه ای بود که در یادها ثبت شد.  

در این بخش که با هدف تقدیر از مهری شیرازی تدارک دیده شده بود، مریلا زارعی گفت: خوشحالم دراین جمع هستم. شب عزیزی است. من توسط مهین نویدی وارد سینما شدم و با دستان پر مهر شیرازی این لحظات را سپری کردم. دستان گرم وی ما را با آرامش همراه می کند. اهالی سینما می دانند که یک فاصله غریبی بین من و این بانو افتاده بود. امشب فرصتی شد تا در میان این جمع دستان وی را ببوسم.




آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حاشیه های جالبی همراه بود. این دوره از جشنواره، بخت حمید فرخ نژاد را باز کرد و این هنرمند توانست به خاطر بازی در فیلم "استرداد" سیمرغ بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند.   

حمید فرخ‌نژاد پس از دریافت جایزه اش گفت: بخت من باز شد. بعد از سالها. از دوستانی كه باعث شدند من اینجا باشم تشكر می‌كنم. این فیلم ركورد كاندیدا شدن را در طول 31 سال برگزاری جشنواره شكست. فقط در دو رشته كاندیدا نداشت. یكی مكمل زن كه نداشت و دیگری بهترین بازیگر زن كه فكر كنم چون اجنبی بود به او ندادند.


 
اما قصه سیمرغ های این دوره از جشنواره به همین جا ختم نشد. سیمرغی که به هادی مقدم دوست رسید، قبل از پرواز به سمت دستان او شکست و پس از این ماجرا، به او وعده یک سیمرغ سالم و جدید را دادند.

یکی از خاطره سازترین صحنه های این دوره از جشنواره، زمانی بود که رضا عطاران قصد دزدیدن یکی از سیمرغ ها را داشت. عطاران به هنگام خروج از سالن بدون اینکه کسی متوجه شود بالای سن رفت و تصمیم داشت یکی از سیمرغ ها را بردارد که این کار باعث خنده ی بسياری از مردم شد.



شکایت بهرام عظیمی از وزیر ارشاد و شمقدری از اتفاقات جالبی بود که به یکی از حاشیه های جشنواره در زمان خود مبدل شد. بهرام عظیمی که جایزه برگزیده جلوه های ویژه بصری را اعلام می کرد گفت: خدمت وزیر ارشاد و شمقدری و خزاعی دبیر دوره قبل عرض می کنم که ما، برنده های دوره قبل شکایت نامه ای تنظیم کردیم. ای کاش خوش قولی نمی کردید و جایزه پراید نمی دادید، من سال گذشته پراید گرفتم و 7 و 300 فرختم اما الان پراید 22 میلیون شده است.


 
در مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بخشی که به تقدیر از هما روستا تعلق داشت، رضا کیانیان برای این بازیگر توانای سینما سر تعظیم فرود آورد. 

"رضا کیانیان" در این مراسم گفت: افتخار می‌کنم که برای بزرگداشت "هما روستا" به روی صحنه آمدم چرا که اولین جایزه را از "هما روستا" گرفتم و با او در صحنه تئاتر درخشیدم. به همین جهت در اینجا برای او سر تعظیم فرود می‌آورم. 

هومن سیدی یکی دیگر از حاشیه سازان فجر بود که جایزه اش را به رییس جمهور تقدیم کرد. او پس از دریافت سیمرع بلورین جشنواره به خاطر فیلم سیزده گفت: جایزه‌ام را به رئیس جمهور برای بازگرداندن شادی تقدیم می‌کنم.

اکنون پس از این مرور اجمالی باید در انتظار حاشیه های سی و سومین فجر که امید است با شور و شوق خاصی برگزار شود بود؛  حاشیه هایی که در دفتر خاطرات به یادگار خواهند ماند. 


انتهای پیام/ اس
 

برچسب ها: سینما ، فیلم ، جشنواره ، فجر ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار