احمد جبرائیل در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد:

طرح آزادی جولان و فلسطین اشغالی کلید خواهد خورد/جوانان ایرانی همواره درهمه جای جغرافیای مقاومت حضور دارند + فیلم و تصاویر

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی دلایل حمایت آشکار رژیم صهیونیستی از گروه های تکفیری پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ "احمد جبرئیل"دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی دلایل حمایت آشکار رژیم صهیونیستی از گروه های تکفیری پرداخت.

جبرائیل اظهارداشت: در روزهای گذشته صهیونیست ها منطقه ای در سوریه را مورد هدف قرار دادند و برخی از مردان مقاومت به شهادت رسیدند اما آن ها باید مطمئن باشند که ما عقب نشینی نخواهیم کرد و همیشه  جوانان ما به فکر شهادت هستند.
 
جبرائیل افزود: این شهادت ها درجه و علامت شرفی بود،برای جوانان جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت البته جوانان ایرانی نشان دادند که در همه جای جغرافیای مقاومت همواره حضور داشته اند.

یهودیان افراطی معتقدند که خودشان ملت برگزیده هستند

وی تاکید کرد:شهادت غیورمردان ایرانی و مقاومت سیلی برای کشورهای متحجر عربی بود،زیرا همیشه معتقد بودند ایران خارج از گود است.
 
دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین با تاکید بر این که صهیونیست ها همواره خوی وحشی گری داشته اند و بارها زنان،کودکان را در مناطق غیر نظامی به شهادت رسانده اند به طوری که نمی توانیم تعداد آن ها را بشماریم گفت: یهودیان افراطی معتقدند که خودشان ملت برگزیده هستند و خداوند دیگران را آفریده تا خدمتگزار آن ها باشند.
 
جبرائیل با اشاره به این که 700 سال پیش صهیونیست های افراطی به مناطقی هجوم آوردند و جنگنده هایشان را در تونس،سودان، اوگاندا،سوریه،لبنان و اردن و در هر جای دیگر برده اند افزود: آن ها حتی جمهوری اسلامی ایران را تهدید کردند که قصد هدف قرار دادن ایران را دارند البته این سیاست شیطانی آن را نشان می دهد.
 
وی با تاکید بر این که سیاست یهودیان افراطی کشتار، ترور و وحشت است و در طول حیاط آن ها و پیشینه آن ها بوده است گفت: یهودیان افراطی از هر نوع اقدام وحشی گری و نامردی در برابر بشریت کوتاهی نکرده اند.
 
صهیونیست ها از اینکه ایران یک کشور هسته ای شود،می ترسند

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین اظهارداشت: صهیونیست ها از این که ایران به عنوان یک کشور هسته ای شناسایی شود می ترسند و همیشه با این موضوع مخالفت کرده اند اما جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که حقانیت و انسانیت را نسبت به همسایگان دارد و همیشه رفتار مسالمت آمیزی داشته است.
 
جبرائیل تاکید کرد: تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی حتماً بازتاب خواهد داشت و پاسخ قاطعی به آن ها داده خواهد شد زیرا جوانان خونشان به جوش آمده و به جای این که به اردوگاه تکفیری و یا منحرف جریان های اسلامی حمله کنند منتظر زمان و مکان مناسب هستند.
 
وی بیان کرد:  افرادی که در منطقه ای از سوریه در روزهای اخیر به شهادت رسیده اند برای سرکشی به برخی از اوضاع میدانی رفته بودند ،البته این آخرین جوانان ما نخواهند بود و پاسخ این اقدام  امروز و یا فردا و یا هر زمان دیگر داده خواهد شد زیرا آن ها  جز زبان زور نمی فهمند.
 
دبیر کل جبهه خلق  در رابطه با علت حمله رژیم صهیونیستی که ممکن است به خاطر جبران مافات شکست اخیر تکفیری ها در آن منطقه باشد گفت: صهیونیست ها می دانند اگر محور مقاومت پیروز شود مطمئن هستند بازتاب گسترده ای برای آن ها خواهد داشت و همچنین اگر بحران در سوریه تمام شود ،مقاومت فلسطین و طرح آزادسازی جولان ایجاد می شود و این برای آن ها گران تمام خواهد شد.
 
جبرائیل با اشاره به این که  3 سال پیش دشمن درتپه های جولان یک دیوار امنیتی با هزینه صدها میلیون دلار ایجاد کرد و مین هایی در آنجا قرار داد و اگر طرح امپرییالیستی و مورد حمایت کشورهای عربی با شکست مواجه شود،مطمئناً تمامی درهای جهنم برای آن ها باز خواهد شد و پیروزی فلسطین محقق می شود.
 
طرح آزادی جولان و فلسطین اشغالی کلید خواهد خورد

وی با اشاره به این که همواره همکاری بین صهیونیست ها و گروه های تکفیری وجود داشته است گفت: دشمن همیشه از آینده نزدیک و دور می ترسد،زیرا نشانه هایی برای بیرون آمدن سوریه از بحران پدیدار شده است و طرح آزادی جولان و فلسطین اشغالی کلید خواهد خورد و مطمئن باشید همه جبهه ها در برابر دشمن صهیونیستی باز خواهد شد.
 
دبیر کل جبهه خلق در رابطه با اینکه چرا مجامع جهانی و اتحاد اعراب در رابطه با این اقدام سکوت اختیار کرده اند،اظهار داشت:سازمان های بین المللی شورای امنیت،اتحادیه عرب و برخی از کشورهای عرب معروف با یکدیگر هم پیمان هستند و ما امیدی به آن ها نداریم،زیرا این موسسات بازیچه استمرار بزرگ هستند.

موسسات بین المللی هیچ کمکی نسبت به مردم مظلوم بحرین نکرده اند

جبرائیل با اشاره به این که چندی پیش در پاریس تعدادی از فرانسویان توهین گر کشته شدند و عرب های متحجر این اقدام را محکوم کردند،افزود: هزاران نفر در غزه کشته می شوند و در جنوب لبنان بمب های خوشه ای بر سر مردم مظلوم انداخته می شود و در عراق به کشتار می پردازند اما این جنایات از طرف کشورهای جبهه مخالف محکوم نمی شود.
 
وی در ادامه افزود:موسسات بین المللی هیچ گونه کمکی نسبت به مردم مظلوم بحرین نکردند و همچنین اتحادیه عرب به کمک مردم بحرین نرفته است،اما مردم قهرمان بحرین همواره ایستادگی کرده اند از این رو نباید به کمیته سازمان ملل خوش بین باشیم؛زیرا آن ها عروسک هایی در دست استکبار هستند.

جبرائیل ادامه داد: اسم پسر من "جهاد" بود و سال 2002 شهید شد و باید گفت که مگر موصاد به تهران نیامده و برخی دانشمندان هسته ای را به شهادت نرسانده است.

محور مقاومت هرگز در پاسخ به این جنایت ها سکوت نکرده است


وی افزود:این جنایت ها را هیچ گاه سازمان بین الملل محکوم نکرده و ما به آن ها می گوییم که روزی این جنایت ها دامن آن ها را خواهد گرفت.

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین،تصریح کرد:به اعتقاد من بسیاری از مراکز بسیج عمومی شما برای جنگیدن با صهونیستها پر از جوانان خواهد شد.

جبرائیل در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با توجه به سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت های صهیونیست ها مقاومت چه پاسخی برای جنایت اخیر دارد،اظهار داشت: محور مقاومت هرگز برای پاسخ به این جنایت ها سکوت نکرده است و با ابزارآلاتی که در اختیار دارد همیشه به لبنان کمک کرده است.

به دشمن می گوییم که منتظر غافلگیری های ما باشد

وی ادامه داد: در سال 1987 میلادی صهیونیست ها بسیاری از کودکان و زنان را کشتند حتی در باریکه غزه در طی 3 الی 4 سال تجاوزهای بزرگی علیه مردم انجام شد.

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین،تصریح کرد: ما به دشمن می گوییم که منتظر غافلگیری های ما باشد و از ما بترسند.

جبرائیل در پاسخ به این سوال مبنی بر این که حدود 8 سال است که غزه در محاصره است انتظارات مردم غزه نسبت به این محاسبه ها چیست گفت: "باریکه غزه "دارای مساحت جغرافیایی کوچکی است که مساحت 350 متر مربع می رسد و نزدیک به دو میلیون نفر در آن جا زندگی می کنند و دیدید که چه جنایت هایی در دهه 50 (1955) علیه آن ها انجام شد لذا باریکه غزه در برابر این جنایت ها واکسینه شده است.

وی اظهار کرد: مردم غزه با وجود همه رنج ها و تحریم ها و محاصره ها،چه محاصره عربی و چه محاصره صهیونیستی تلاش می کند که در این محاصره ها یک روزنه هایی باز کند و سران فعلی مصری شاید در طی این چند نظرشان تغییر کند.

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین،با اشاره به محاصرات غزه و خرابی ها گفت: محاصره غزه خیلی ظالمانه است و باید این خرابی ها بازسازی شود و باید گفت که همان کشورهایی که قول دادند تا دو میلیون دلار برای بازسازی کمک کنند اما مقدار کمی از این پول را دادند.

جبرائیل ادامه داد: اگر با آوارگان غزه مصاحبه کنید همه آن ها می گویند ما ثابت قدم هستیم.

وی افزود:ارتش صهیونیستی با تمام توان آمد تا غزه را اشغال کند؛اما نتوانست تا چندمتر بیشتر پیش آید که با شکست مواجه شد و عقب نشینی کرد.

دبیرکل جبهه آزادی فلسطین،تاکید کرد: ما می گوییم با همه شرایط سخت همه جوانان فلسطینی از آرمان های خود دفاع کرده اند و باعث نگرانی و وحشت صهیونیست ها شده اند.

جبرائیل گفت:غزه به جایی رسیده است که قدرت یک معادله دفاعی و بازدارندگی را در ارتش صهیونیستی ایجاد کرده و برخی از کارهای صهیونیست ها را متوقف کرده است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که بعد از مرور جنگ پایانی که 50 روزه بوده آیا توان بازدارندگی در میان فلسطینیان همانند گذشته است یا خیر افزود: بدون شک موازنه نظامی بین ما و صهیونیست ها وجود ندارد،اما از لحاظ روحیه ما بالاتر هستیم.

درباره موضوع مسلح کردن کرانه باختری و مقاومت باید همه تلاش کنند

دبیر کل جبهه خلق آزادی فلسطین ادامه داد: آن ها می گویند تونل های ما را خراب کرده اند اما باید گفت که ما می توانیم دوباره تونل هایی را ایجاد کنیم.

جبرائیل با اشاره به وجود یک نوع الزام برای کشورهای کرانه باختری  گفت: در مورد موضوع مسلح کردن کرانه باختری و مقاومت باید همه تلاش کنند تا به آن نقطه برسیم چرا که کرانه باختری در قلب رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی ادامه داد: در دوازده سال پیش ثابت شده که چگونه دشمن در یک حالت وسوسه قرار دارد و دیوار حائل را ایجاد کرد و مانع نفوذ جوانان شد،در حالی که در آن سال ها بسیاری از افراد فرار کردند و یهودی هایی که از جاهای دیگر آمده بودند به کشورهای اروپایی بازگشتند.

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین تصریح کرد: اگر این مردم سلاح داشتند و مقاومت در آن جا حضور داشت می توانستند خیلی بیشتر از این ها تهاجم معکوس را انجام دهند.

جبرائیل خاطرنشان کرد:کاخ سفید و کشورهای مرتجع کمک کردند تا این اتفاق ها را در نطفه خفه کنند و برخی از ژنرال ها،پلیس فلسطین را آموزش دادند تا از صهیونیست ها حمایت کنند.

وی با اشاره به این که تشکیلات خودگردان دست راست صهیونیست ها است،گفت: آن ها در اردوگاه ها و محله های فلسطین اقدام به قلع و قمع بیگناهان می کنند.

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین با اشاره به این که رزمندگان مان با روحیه و معنویت به فعالیت هایشان ادامه می دهند،افزود: آن ها با چاقو به جنگ با صهیونیست ها می روند و یا این که زمانی که با خودروهای خود صهیونیست ها را به زیر می گیرند تشکیلات خودگردان این اقدام را محکوم می کنند؛ادعا دارند که این مسئله تجاوز است.

جبرائیل با اشاره به این که آن ها در راستای اقدامات فلسطینیان بیانیه صادر می کنند ادامه داد: این در حالی است هر روز شهرک نشینان فلسطینیان را می کشند.

وی با اشاره به این که آن تا به حال شنیده اید که تظاهراتی از سوی یهودیان در راستای ممانعت از آلوده شدن مسجد الاقصی صورت گرفته باشد،ادامه داد: باید عوامل را از میان برداشت و به صورت کارشناسانه عمل کرد تا ضعف نداشته باشیم.

صهیونیست ها می دانند که عرب ها نمی توانند پیرامون مسجد الاقصی موضع خوبی بگیرند

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین با اشاره به عربده کشیدن های دشمن در جولان و لبنان افزود: این دشمن صهیونیستی درباره آلوده شدن مسجد الاقصی به خوبی می داند که عرب ها نمی توانند موضع خوبی بگیرند.

جبرائیل با اشاره به محور مقاومت،حزب الله لبنان،سوریه،ایران و عراق گفت: این کشورها در یک خط قرار خواهند گرفت و به جوانان کرانه باختری و فلسطین روحیه خواهند داد.

وی با اشاره به این که منطقه  خاورمیانه مانند صفوف به هم پیوسته عمل می کند،اظهارداشت: اگر اوضاع خوب باشد به این نتیجه می رسیم که اوضاع صهیونیست هابدتر شده است.

 گروه های تکفیری به دنبال تخریب زیر ساخت ها هستند

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین با اشاره به ورود گروه های تکفیری به سوریه و عراق خاطرنشان کرد: این گروه ها درصدد هستند تا زیر ساخت ها را به دستور صهیونیست ها و آمریکایی ها خراب کنند

جبرائیل با اشاره به این که ما آماده هستیم و پیش خواهیم رفت،گفت: برای تازه کردن نفس مقاومت آماده هستیم به طوری که دشمن باید آماده غافل گیری های روزهای آینده باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که دیدگاه مقاومت برای آزادی فلسطین چیست ادامه داد: سازش ها و مذاکرات سبب به زمین گذاشته شدن سلاح ها شد به طوری که به سراغ میز مذاکرات رفتند.

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین ادامه داد: آن ها فکر می کردند مذاکرات سیاسی به خوبی پیش خواهد رفت به گونه ای که عرب ها در رسانه ها ادعا کردند که راه حل را در آینده خواهیم دید.

جبرائیل با تاکید براینکه کرانه باختری و باریکه غزه متعلق به ملت فلسطین است،گفت: اولین هزینه به رسمیت شناخت رژیم صهیونیستی بود به طوری که در مذاکرات اسلو اشاره شده بود که 80 درصد سرزمین فلسطین حق تاریخی رژیم جعلی و 20 درصد باقی مانده متعلق به فلسطینیان است.

وی با اشاره به این که 20 درصد مطرح شده که بایستی متعلق به فلسطینیان می شد را یهودیان و صهیونیست ها اقدام به شهرک سازی کردند،ادامه داد: اکنون 60 هزار شهرک نشین درکرانه باختری وجود دارد به طوری که شهرهای جدید احداث شده و اوضاع فلسطین رو به بحران است.

دبیر کل جبهه خلق آزادی فلسطین با بیان این که به گروه های سازش می گوییم که آن ها به دنبال سراب و توهم می روند،تصریح کرد: مذاکرات نمی تواند کاری انجام دهد زیرا فلسطین از بحر تا نهر متعلق به ملت فلسطین است.

* مالکیت از آن جهان اسلام است

جبرائیل با تاکید بر اینکه مالکیت از آن جهان اسلام است،اضافه کرد: جهان اسلام تصمیم نهایی را می گیرد.

وی با اشاره به این که طرح عربستان سعودی و ملک عبدالله به جایی نمی رسد،گفت: اکنون 6 میلیون فلسطینی آواره هستند به طوری که در سازمان ملل مطرح شده است آوارگان باید به خانه های خود بازگردند.

دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین با اشاره به این که ما به یک دولت ایمان داریم گفت: صهیونیست ها و یهودیان افراطی اگر می خواهند در این سرزمین بمانند باید مسالمت آمیز زندگی کنند؛مانند جنوب آفریقا عمل کنند و کسانی که تابعیت های مختلف دارند باید به کشورهایشان بازگردند.

جبرائیل با تاکید بر این که یک دولت باید مستقر باشد آن هم دولت فلسطین افزود: ما نمی خواهیم همه ی آن ها را به دریا بریزیم پس باید آن خودشان بروند زیرا تمام این سرزمین از آن ملت فلسطین است.

* شکست یهودیان افراطی و اشغالگر در قرآن وعده داده شده است

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آینده محور مقاومت را چگونه ارزیابی می کنید ادامه داد: ما به وعده الهی ایمان داریم زیرا خداوند در قرآن وعده داده است که یهودیان افراطی و اشغالگر شکست خواهند خورد.

دبیر کل جبهه خلق با بیان این که روزهای آینده بهتر از روزهای گذشته خواهد بود گفت: ملت های جهان و مستضعفان بیدار شده اند و رنج ما را مشاهده کرده اند.

* صهیونیست ها مورد نفرت بشریت قرار گرفته اند

جبرائیل با بیان این که جهان فهمیده است که صهیونیست ها مورد نفرت بشریت قرار گرفته است،اظهار داشت: آینده برای امت اسلامی است و حق ما بر گردانده خواهد شد.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار